شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54531
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه نجف اشرف:

بیانیه آیت الله العظمی سیستانی در خصوص همه‌پرسی کردستان فصل الخطاب بود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه الکبری ایراد شد، تاکید کرد: بیانیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی کردستان فصل الخطاب بود.
بیانیه آیت الله العظمی سیستانی در خصوص همه‌پرسی کردستان فصل الخطاب بود
بیانیه آیت الله العظمی سیستانی در خصوص همه‌پرسی کردستان فصل الخطاب بود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه الکبری ایراد شد، تاکید کرد: بیانیه حضرت آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی کردستان فصل الخطاب بود.

حجت الاسلام قپانچی مشارکت نیرو های نظامی و بسیج مردمی را در عملیات آزاد سازی منطقه حویجه ارنج نهاد و نقش یگان نظامی حضرت عباس (ع) را در آزاد سازی منطقه الریاض ستود و گفت: اکنونتنها نوار مرزی حویجه با سوریه باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه آیت الله سیستانی در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان فصل الخطاب بود، به توافق ایران و ترکیه در نپذیرفتن تجزیه عراق اشاره کرد.

امام جمعه نجف اشرف ضمن تاکید بر وحدت ملت و عرب، گفت: این وحدت به دور از درگیری های سیاسی حفظ می شود و در ادامه از بیانیه اوقاف کردستان که بسیج مردمی و الازهر را محکوم کرده بود، انتقاد کرد.

وی همچنین از خدمات رایگان پزشکان به خانواده های شهدا تشکر کرد و آن را عملی جهادی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی عملیات تروریستی را که در ایالت لاس وگاس آمریکا رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن 250 تن شد، محکوم کرد و گفت: ما این عمل وحشیانه و تروریستی را محکوم می کنیم و اعلام می کنیم که ما با فرهنگ تروریسم مخالفیم.

وی همچنین به اظهارات یکی مقامات آلمان که گفته بود، 1800 تروریسم در آلمان وجود دارد اشاره کرد و خواستار بسیج جهانی برای مقابله با تروریسم شد.

خطبه دینی

حجت الاسلام قپانچی به حماسه عاشورای امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت رسول الله (ص) و نقش حضرت زینب (س) و گرداندن سر های مبارک شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) انقلاب زینبی را رهبری کرد و تحول بزرگی را در کوفه و شام به وجود آورد.

وی از ملت عراق به خاطر احیای این مناسبت تشکر کرد و گفت: بیش از 6 میلیون زائر در روز عاشورا در کربلا حضور یافتند.

امام جمعه نجف همچنین از نقش ملت عراق، خطبای منبر حسینی، هیئت های عزاداری، نیرو های امنیتی و نهاد های خدماتی تشکر کرد و گفت: صاحبان هیئات و دسته های عزاداری جهاد کردند و با جان، مال و خدمتشان به مردم رسیدند و این بهترین خدمت به وطن است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzmnm.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما