کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای نخستین بار برگزار می‌شود:

مراسم سخنرانی سالانه شهرداری اوکلند در مرکز فرهنگی اسلامی

خبرگزاری حوزه نیوز , 16 مهر 1396 ساعت 20:30

قم نیوز: امسال برای نخستین بار شهردار شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا روز ۲ نوامبر مراسم سخنرانی سالانه شهرداری را قرار است در یک مرکز فرهنگی اسلامی برگزار کند تا همبستگی‌اش را با جامعه اسلامی نشان دهد.


به گزارش قم نیوز مراسم سخنرانی سالانه شهرداری اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا ماه آینده قرار است با حضور شهردار این شهر در مرکز فرهنگی اسلامی کالیفرنیای شمالی برگزار شود. این نخستین بار است که شهردار این شهر این سخنرانی را در خارج از دیوارهای ساختمان شهرداری ارائه می‌دهد. این مراسم قرار است روز 2 نوامبر در مرکز فرهنگی اسلامی کالیفرنیای شمالی برگزار شود.

پیمان امیری رئیس هیات مدیره این مرکز عام المنفعه و خیریه اسلامی می‌گوید: هدف مرکز ما ترویج اسلام‌شناسی از طریق هنر، فرهنگ و برنامه‌های آموزشی می‌باشد. ما همیشه با همسایگان خوب بودیم و حتی پس از دستور اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» همسایگان با ما خوش برخورد بودند.

لیبی اسکاف شهردار اوکلند در این باره به خبرنگاران گفت: من بسیار سپاسگزارم که اعضای جامعه اسلامی ما را به خانه خودشان دعوت کردند. من در مراسم‌های زیادی با حضور مسلمانان شرکت داشته‌ام. مرکز مکان بسیار زیبایی می‌باشد و ظرفیت آن از سالن شهرداری هم حتی بیشتر است، هیچ شکایتی نیز در رابطه با این تصمیم نداشته‌ایم.

اسکاف افزود: هم اکنون نزاع‌های ملی زیادی در ایالات متحده وجود دارد و نژادپرستی و تعصب در جامعه آمریکا زیاد شده است.  وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخستین بار فرمان منع ورود مسلمانان به آمریکا را علیه کشورهای پرجمعیت اسلامی صادر کرد ما سعی کردیم با رهبران مسلمانان و مساجد رابطه برقرار کنیم و به آن‌ها بگوییم که شهر ما نباید تعصب و نفرت را تحمل کند.

گفتنی است سال گذشته نیز شهردار شیکاگو به منظور نشان دادن همبستگی با جامعه اسلامی، در مراسمی میزبان افطار مسلمانان این شهر بود. این درحالی اتفاق افتاد که رئیس جمهور آمریکا امسال برای نخستین بار حاضر به برگزاری مراسم افطاری برای مسلمانان در کاخ سفید نشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 54581

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54581/مراسم-سخنرانی-سالانه-شهرداری-اوکلند-مرکز-فرهنگی-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir