دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 54637
منبع : خبرگزاری فارس
پنجشنبه بیستم مهر ماه صورت می‌گیرد

قضاوت داور مطرح فوتبال قم در جام خلیج‌فارس

قم نيوز : قم نیوز: داور مطرح فوتبال استان قم بعد از حدود 15 ماه بار دیگر از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت یکی از بازی‌های حساس لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد.
قضاوت داور مطرح فوتبال قم در جام خلیج‌فارس
قضاوت داور مطرح فوتبال قم در جام خلیج‌فارس
به گزارش قم نیوز در حال حاضر چند داور و کمک‌ داور فوتبال استان قم با نظر کمیته داوران فدراسیون فوتبال در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر جام خلیج‌فارس قضاوت می‌کنند و البته تعداد زیادی از داوران فوتبال قم در لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم جام آزادگان و لیگ‌های پایه فوتبال باشگاه‌های کشور به قضاوت می‌پردازند.

این در حالی است که چهره شناخته‌ شده‌ای همچون حسین نجاتی سال‌ها به عنوان کمک داور بین‌المللی فوتبال قم در سطح اول فوتبال ایران و آسیا قضاوت می‌کرد و چهره شاخص این عرصه لقب گرفته بود اما اکنون وی یکی از داوران بازنشسته به شمار می‌رود که به نظارت بازی‌های لیگ‌های مختلف مشغول است.

بعد از حسین نجاتی، سرشناس‌ترین داور فوتبال قم علی صفایی است که از سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 93 – 1392 با اثبات نبوغ و توانایی بالای خود در این زمینه و جلب اعتماد کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در سطح اول رقابت‌های باشگاهی این رشته قضاوت می‌کند.

صفایی که در حال حاضر چهره شاخص داوران موفق فوتبال استان قم است بعد از حدود 15 ماه بار دیگر از این هفته به قضاوت در لیگ برتر می‌پردازد زیرا صفایی از اواخر فصل 95 – 1394 فوتبال باشگاه‌های برتر کشور تا کنون بیشتر در مسابقات لیگ دسته اول جام آزادگان قضاوت می‌کرد یا در لیگ برتر داور چهارم بود.

اما این داور جوان که در خانواده‌ای ورزشی رشد کرده و پدر فقید وی یعنی زنده‌یاد منصور صفایی نیز یکی از چهره‌های شاخص داوری فوتبال بود، با پشتکار خود و همچنین تلاش کمیته داوران هیأت فوتبال استان قم بعد از حدود یک سال و نیم بار دیگر از این هفته به‌عنوان داور اول در لیگ برتر قضاوت می‌کند.

این هفته بازی‌های لیگ برتر از سر گرفته می‌شو و تیم‌های پیکان تهران و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه 20 مهر ماه در نخستین مسابقه از هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر می‌روند، در حالی که کمیته داوران قضاوت این بازی را به علی صفایی سپرده است.

همچنین رضا سخندان و رضا قیم کمک‌های علی صفایی در این دیدار هستند و علی‌اصغر مومنی نیز داور چهارم بازی معرفی شده است، ضمن اینکه ایرج نظری داور با سابقه و قدیمی فوتبال کشورمان ناظر داوری دیدار پیکان و گسترش فولاد خواهد بود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcefp8n.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما