شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 5466
نماینده آیت الله صافی گلپایگانی عنوان داشت؛

نظر آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص چهارشنبه سوری

قم نيوز : قم نیوز: نماینده آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی گفت: این مرجع تقلید مراسم چهارشنبه سوری را جایز ندانسته و آن را احیای سنت‌های باطل زمان جاهلیت می‌داند.
نظر آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص چهارشنبه سوری
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیستانی الله آبادی در پاسخ به استفتائات شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف درباره مراسم چهارشنبه آخر سال، گفت: آیت الله صافی گلپایگانی چنین مواردی که مستلزم اسراف فوق العاده است و موجب خطراتی برای شخص و دیگر شهروندان است را به هیچ وجه جایز ندانست.

وی یادآور شد: علاوه بر آن، این کار به نوعی احیای سنت‌های باطل زمان جاهلیت است و منتسب به پیامبران الهی نیست و در شرایع الهی نبوده و اموری خرافی است.

نماینده آیت الله صافی افزود: حالا این که پیشینیان ما این کارها را در زمان های دور انجام می دادند نبایستی باعث شود که ما از آن پیروی کنیم و از آنچه که آنها از روی نادانی و خرافه پرستی به آن اعتقاد داشتند یا برداشت های خرافی از یک رویداد داشتند و آن را به صورت یک فرهنگ درآورده بودند نه تنها نباسیتی پیروی کنیم بلکه شرط ایمان و عقل این است که انسان خردمند هرچه بیشتر در محو آنچه که ترویج خرافه پرستی هست کوشش کند.

نهی دیگران از این گونه کارها تکلیف شرعی است
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین آگاهی دادن به دیگران و نهی آنان از این گونه رفتارها که در شأن انسان مسلمان و مومن نیست لازم است و تکلیف شرعی است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.eqpa2bq0ela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما