سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 54669
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

برای برنامه‌های فرهنگی خلاف شؤونات قم مجوز نمی‌دهیم

تولید نخستین فیلم سینمایی قم
قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به هیچ برنامه فرهنگی که مطابق با شؤونات قم نباشد، مجوز نخواهیم داد.
برای برنامه‌های فرهنگی خلاف شؤونات قم مجوز نمی‌دهیم/تولید نخستین فیلم سینمایی قم
برای برنامه‌های فرهنگی خلاف شؤونات قم مجوز نمی‌دهیم/تولید نخستین فیلم سینمایی قم
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تشکیل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم اظهار کرد: این اتحادیه از تجمیع موسسات قرآنی زیرپوشش سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و انتخابات اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم امسال برگزار شد.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت در نیمه دوم سال در قم برگزار خواهد شد ادامه داد: هشت پروانه جدید امسال برای موسسات قرآنی صادر کردیم و هشت موسسه هم در حال اخذ مجوز در استان هستند. 53 موسسه قرآنی در استان قم فعالیت دارند و اغلب فعالیت‌های موسسات قرآنی استان برای خارج از قم است و توانمندی‌های موسسات قرآنی استان زیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سال گذشته تعداد تماشاگران تئاتر در استان 19 هزار نفر بود، اما امسال تعداد تماشاگران به 29 هزار نفر رسید. همچنین سال گذشته 47 آموزشگاه هنری در استان قم داشتیم که امسال دو آموزشگاه هنری به آموزشگاه‌های هنری استان اضافه شد.

حسینی کاشانی با اشاره به بیمه شدن هنرمندان استان قم اظهار کرد: امسال 140 نفر از هنرمندان استان بیمه شدند و رشد زیادی را در این زمینه نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تئاتر خورشید کاروان از پنجشنبه هفته جاری به مدت 15 روز در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های هنری در استان قم در نیمه دوم سال، برگزاری جشنواره خوشنویسی نسیم مهر است، همچنین به دنبال به روز رسانی اطلس فرهنگی استان قم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تعداد سینماهای فعال در شهر قم چهار سینما است و ظرفیت سینماهای استان قم هزار و 125 صندلی است. به دنبال افزایش ظرفیت صندلی‌های سینماهای استان هستیم و امسال 125 هزار نفر در استان قم به سینما رفتند.

حسینی کاشانی با اشاره به مراکز بازی‌ رایانه ای در استان قم اظهار کرد: تاکنون به 25 مرکز بازی رایانه ای در استان مجوز دادیم و واحد بازرسی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی به صورت مستمر از این مراکز بازرسی دارد.

وی ادامه داد: نخستین فیلم سینمایی استان قم در حال تولید است و در نیمه دوم سال به دنبال افزایش تولید فیلم کوتاه در استان هستیم. همچنین جشنواره فیلمنامه نویسی با موضوع دفاع مقدس در استان قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: 299 مرکز چاپ و نشر در استان قم داریم و تعداد ناشران استان هزار و 195 ناشر است که تعدادی از آن‌ها شهرستانی هستند، ولی در قم فعالیت دارند.

حسینی کاشانی با اشاره به بازرسی از چاپخانه‌های استان قم اظهار کرد: امسال هزار و 608 مورد بازدید از این چاپخانه‌ها داشتیم که برخی از این بازدیدها به پلمب و ارائه تذکر به این چاپخانه‌ها منجر شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان تلاش کردیم در راستای نظر مقام معظم رهبری و مطالبات مراجع عظام تقلید حرکت کنیم تا کمترین حاشیه و تنش را داشته باشیم و به هیچ برنامه فرهنگی که مطابق با شؤونات قم نباشد، مجوز نخواهیم داد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjhmei.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما