چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 54698
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله سبحاني: حوزه علميه بايد فقیه و مفسر تربيت كند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: براي حفاظت از نظام حوزه بايد علمي باشد و فقيه، عالم، مفسر و خطيب با معلومات تربيت كند.
آيت‌الله سبحاني: حوزه علميه بايد فقیه و مفسر تربيت كند

به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، خطاب به طلاب اظهار کرد: دروس را مطالعه و با تشکیل حلقه‌هایی درس پیشین را مرور کنید تا سریع‌تر پیش بروید باید در نظر داشت پیش مطالعه، درس را برای انسان گوارا می‌کند بنابراین پیش مطالعه برای درس ضروری است.
وی با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از کارهایی که امام مهدی(عج) دارد دعا برای شیعیان است به طوری که اگر دعای آنها نباشد بلا نازل می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اکنون نزدیک 40 سال از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد عنوان کرد: شالوده این نظام در بهمن سال 57  ایجاد و سپس قانون اساسی تدوین شد و اکنون نظام دشمنان فراوانی دارد زیرا ما دنبال اسلام حقیقی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این همه دشمن در اطراف کشور هستند و ماهواره‌ها علیه شیعه و نظام فعالیت دارند ولی نظام برپا است زیرا حضرت مهدی(عج) نظر بر شیعیان دارد و ما را دعا می‌کند.
آیت‌الله سبحانی ادامه داد: ما نیز باید دعا کنیم که سرباز خوبی برای امام باشیم، سرباز خوب به علم و دانش نیاز دارد اگر بخواهیم حافظ نظام باشیم حوزه باید علمی باشد و فقیه،  عالم، مفسر و خطیب با معلومات تربیت کند.
وی یادآور شد: اگر امنیتی در کشور است بر اثر دعای حضرت است و ما نیز باید دعای حضرت را اجابت کنیم و درس بخوانیم و در ایام تحصیل به مسافرت نرویم.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بخشی از اسلام معارف و بخشی دیگر احکام است اظهار کرد: امور قلبی قابل امر و نهی نیست بلکه باید به دنبال مقدمات باشیم، اگر تحصیل شود خود به خود امور قلبی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbw0bs.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما