شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 5471
حجت الاسلام بنایی بیان کرد:

اشتغال سالم و پایدار از ضروری ترین نیازهای هر جوان ایرانی

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام علی بنایی گفت: اشتغال سالم و پایدار از ضروری‌ترین نیازهای هر جوان ایرانی است که متأسفانه در این زمینه با چالش اساسی روبه‌رو هستیم.
اشتغال سالم و پایدار از ضروری ترین نیازهای هر جوان ایرانی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس در رابطه با مشکلات به وجود آمده در نتیجه افزایش بیکاری در کشور ابراز داشت: اشتغال سالم و پایدار از ضروری‌ترین نیازهای هر جوان ایرانی است که متأسفانه در این زمینه با چالش اساسی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: مشاهدات مردم در سطح جامعه و عدم تغییر در اوضاع و شرایط اشتغال جوانان باعث شده است که مردم نسبت به نظر مسوولان اعتماد خود را از دست بدهند و کم انگیزه شوند که البته کاهش اعتماد مردم می‌تواند برای نظام خطرناک باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: وعده‌های مسوولان در خصوص ۲.۵ میلیون شغل تا پایان سال جاری غیرواقعی و دست نیافتنی است و فعالان اقتصادی به خوبی با رصد کردن شرایط و اوضاع اشتغال در کشور دریافته‌اند که این وعده غیرواقعی است و دولت در جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل موفق نبوده است.

وی اظهار کرد: نابودی یک میلیون شغل در سال گذشته از یکسو و وعده ایجاد ۲.۵ میلیون شغل از سوی دولت در سال جاری از سوی دیگر نشان دهنده یک جانبه نگری و بی توجهی دولت به وضعیت شاغلین موجود است که باید گفت حفظ شغل مهم‌تر از ایجاد آن است چون از دست دادن شغل پیامدهای بسیار ناگواری را برای افراد و خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

عضو فراکسیون روحانیون با بیان اینکه عدم موفقیت دولت در جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال موفقیت‌آمیز نبوده است، گفت: دولت برای اینکه عدم موفقیت خود را کتمان کند، دست به تغییر آمار و ارقام زده و می‌کوشد شاخص نرخ بیکاری را منفی کند.

بنایی تاکید کرد: رسانه‌ها به عنوان پیش‌قراولان عرصه اطلاع‌رسانی باید آمار و ارقام اعلامی از سوی دولت و مسوولان را رصد کنند و در مواقعی که آمار غیرواقعی از سوی مسوولان اعلام می‌شود، جامعه را نسبت به این آمار غیرواقعی آگاه سازند و تناقض‌ها را آشکار کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید نسبت به وعده‌هایی که کارگزارانش بیان می‌کنند، تذکر بدهد و در صورت نیاز نسبت به اصلاح امور اقدامات مقتضی را به انجام رساند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نقش مهم و اساسی رسانه‌های عمومی در دفاع از حقوق مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: دفاع از حقوق مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده در مقابل تخلفات مسوولان اعمال نظر کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی که از انتفاع خارج شده‌اند باید از پروسه بررسی و اعطای تسهیلات خارج شوند و با همت و تلاش مضاعف همه مدیران و مسوولان اجرایی معضل بیکاری از جامعه ریشه‌کن شده و گام‌های مثبت و مؤثری برای رشد و توسعه و آبادانی کشور برداشته شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.yawct1a5zbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما