چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 54714
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم اعلام کرد:

ضرورت دريافت مجوز از سازمان تاكسيراني قم براي خدمات حمل و نقلي

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم گفت: شهروندان به تبليغات شركت‌هايي كه مجوزي از سازمان تاكسيراني در شهر قم ندارند توجه نكنند و شبكه‌ها و نرم‌افزاهاي غير قانوني را مورد استفاده قرار ندهند تا به اين وسيله امنيت آنها به خطر نيفتد
ضرورت دريافت مجوز از سازمان تاكسيراني قم براي خدمات حمل و نقلي
ضرورت دريافت مجوز از سازمان تاكسيراني قم براي خدمات حمل و نقلي
به گزارش قم نیوز عباس ذاكريان با بيان اينكه روز به روز استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد در عرصه‌هاي مختلف مديريتي و خدماتي در حال گسترش است اظهار كرد: به طور طبيعي در عرصه حمل و نقل درون و بيرون شهري نيز روز به روز استفاده از تكنولوژي‌هاي پیشرفته توسعه پيدا مي‌كند.
وي استفاده از سامانه‌هاي موبايل تاكسي را از عرصه‌هاي پيشرفت تكنولوژي ذكر كرد و افزود: با استفاده از بستر اينترنت موبايل و نرم‌افزارهايي كه طراحي مي‌شود مردم مي‌توانند سفرهاي درون شهري را مديريت كنند و درخواست تاكسي دهند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم عنوان كرد: به طور طبيعي در كشور مدتي است كه استفاده از اين سامانه شروع شده و در شهر قم نيز از اين قضيه استقبال مي‌شود تا مردم از اين سامانه‌هاي جديد استفاده كنند.
 وي با بيان اينكه اگر كسي مي‌خواهد چنين خدماتي را ارائه كند بايد تابع قوانين و مقررات باشد و تحت نظارت قرار گيرد گفت: بر اساس قانون هر كسي هر خدمت حمل و نقلي مي‌خواهد در سطح شهر ارائه دهد بايد مجوز لازم را از شهرداري و سازمان تاكسيراني به نمايندگي از شهرداري دريافت كند.
ذاكريان خاطرنشان كرد: سازمان تاكسيراني فرآيند صدور مجوز را تسهيل كرده ولي ملاحظاتي وجود دارد كه بر همين اساس بايد خواسته‌هاي سازمان برآورده شود و راننده‌اي كه مي‌خواهد مسافر را در سطح شهر جا به جا كند بايد شرايطي از نظر داشتن گواهينامه‌هاي معتبر و مورد نياز براي حمل و جا به جايي مسافر و عدم سوء پيشينه داشته باشد.
وي يادآور شد: خودروي وي بايد مورد تأييد پليس راهور باشد و راننده قابل شناسايي و پيگرد باشد تا در صورت تخلف هيأت انضباطي تاكسيراني با وي برخورد كند و مردم در بستر امن و با امنيت كامل در سطح شهر جا به جا شوند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم ابراز اميدواري كرد: مصوبه شورا مبني بر ارائه مجوز اين كار و بحث تعهدات شركت‌ها و جرايمي كه براي تخلفات آنها در نظر گرفته شده فرآيند قانوني آن هر چه سريع‌تر گذرانده شود تا در شهر قم عملياتي شود.
وي از متقاضيان و شهروندان تقاضا كرد: به تبليغات شركت‌هايي كه مجوزي از سازمان تاكسيراني در شهر قم ندارند توجه نكنند و شبكه‌ها و نرم‌افزاهاي غير قانوني را مورد استفاده قرار ندهند تا به اين وسيله امنيت آنها به خطر نيفتد.
ذاكريان ابراز اميدواري كرد: سازمان تاكسيراني طي دو هفته آينده بتواند در بستر امن و قانوني و قابل پيگيري بحث موبايل تاكسي را در شهر قم راه‌اندازي كند و مردم از اين فناوري جديد در عرصه حمل و نقل مسافر استفاده كنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcay0nm.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما