چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54724
منبع : خبرگزاری فارس
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎون ﮐﺎر و رﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ مطرح کرد

اختصاص 506 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استان قم

قم نيوز : قم نیوز: ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎون ﮐﺎر و رﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ گفت: سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات اشتغال 506 میلیارد تومان است و اولویت‌های پرداخت این تسهیلات براساس اولویت‌های سرمایه گذاری مصوب کارگروه اشتغال استان قم است.
اختصاص 506 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استان قم
اختصاص 506 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استان قم
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: این کارگروه در نیمه نخست امسال 6 جلسه برگزار کرد و اهم موضوعات مطروحه در این جلسات پایدارشدن اعتبار مشاغل خانگی، تسهیل صدور مجوز کسب و کار برای متقاضیان تسهیلات، تصویب طرح تکاپو و الزام دستگاه‌های اجرایی به اجرای آن بود.

وی ادامه داد: پیگیری اجرای طرح تعاون روستا، پیگیری ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی، پیگیری رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری در بخش گردشگری و بررسی طرح‌های مشاغل خانگی از جمله مطالب مطرح شده در جلسات کارگروه اشتغال استان قم بود.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ با اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان اظهار کرد: اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار از آبان سال گذشته در استان قم به صورت مطالعاتی آغاز شد و براساس این طرح اولویت سرمایه گذاری مصوب در استان بحث گردشگری، صنایع دستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت فرش، سوهان و سوغات و تولید و عرضه محصولات فرهنگی است.

وی ادامه داد: طرح کارورزی برای افزایش قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان در استان قم اجرا خواهد شد، براساس این طرح بین 270 تا 350 هزار تومان به صورت ماهیانه به فارغ التحصیلان پرداخت می‌شود.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ افزود: افراد باید برای شرکت در طرح کارورزی در سامانه ثبت نام کنند، تاکنون 2 هزار و 540 نفر در استان در این طرح ثبت نام کردند که 594 نفر واحد شرایط بودند، 90 واحد پذیرنده برای شرکت در طرح کارورزی در استان قم ثبت نام کردند.

کاویانی با اشاره به سهمیه طرح کارورزی استان قم اظهار کرد: 150 هزار نفر سهمیه شرکت طرح کارورزی در کشور است که 1755 نفر سهمیه است و با رسیدن به این سهمیه فاصله داریم، باید برای پرکردن سهمیه استان قم در طرح کارورزی تلاش کنند.

وی ادامه داد: همه بسترها برای اجرای طرح کارورزی در استان قم فراهم شده است و بیمه حوادث کارورزان بر عهده دولت است، همچنین در صورتی که کارورزی پس از این طرح در واحد پذیره شاغل شود، دولت معافیت حق بیمه کارفرما را در نظر گرفته است.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ افزود: سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات اشتغال 506 میلیارد تومان است و اولویت‌های پرداخت این تسهیلات براساس اولویت‌های سرمایه گذاری مصوب کارگروه اشتغال استان قم است.

کاویانی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اظهار کرد: هدف این طرح مهارت آموزی افراد برای ورود به بازار کار و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی است، سهمیه استان قم در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی 650 نفر است و تاکنون 128 مهارت آموز در استان قالب این طرح به واحدهای صنعتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: پیش بینی شده است که امسال 70 هزار فرصت شغلی در خدمات گردشگری و صنایع دستی و 90 هزار فرصت شغلی در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور به وجود بیاید.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﺎه ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻗﻢ خاطرنشان کرد: در نهایت امسال باید 971 هزار فرصت اشتغال با فعالیت‌های مرتبط از محل اعتبارات عمومی و شبکه بانکی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbazbs.rhba5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما