چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : 54731
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد؛

رتبه دوم قم در چاپ و نشر کتاب

فروش ۱۲۵ هزار بلیط سینما در سال ۹۶
قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از رتبه دوم استان قم در چاپ و نشر کتاب و رتبه اول کشوری در بخش کتب دینی خبر داد.
رتبه دوم قم در چاپ و نشر کتاب/ فروش ۱۲۵ هزار بلیط سینما در سال ۹۶
رتبه دوم قم در چاپ و نشر کتاب/ فروش ۱۲۵ هزار بلیط سینما در سال ۹۶

به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، با انتقاد از مغفول ماندن ظرفیت‌های هنری و فرهنگی استان قم در توسعه اشتغال، اظهار کرد: در توسعه اشتغال باید جایی سرمایه گذاری شود که ظرفیت آن را داریم، زمینه فرهنگی استان قم ظرفیت بسیار بالایی دارد اما در توسعه اشتغال معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه برجسته استان قم در موضوع کتاب، افزود: در ۶ ماه گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ مجوز کتاب در استان قم صادر شده است و قم دومین استان در کشور در حوزه چاپ و نشر کتاب است.

وی از خرید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب در ماه‌های گذشته خبر داد و تأکید کرد: استان قم در بحث کتاب دینی رتبه اول در کشور دارد و از این ظرفیت استفاده‌های بسیاری کرد.

قم چاپ رول دارد

حسینی کاشانی وضعیت چاپ مطبوعات در استان قم هم اشاره کرد و گفت: استان قم در چاپ مطبوعات نیز از معدود استان‌هایی است که چاپ رول دارد و بسیاری از نشریات از تهران برای چاپ به استان قم می‌آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم وضعیت مخاطبان سینمای استان قم را هم بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۲۵ هزار نفر در استان قم بلیط سینما خریداری کرده‌اند و در این رابطه جزو چند استان اول کشور هستیم و این در شرایطی است که از سینماهای بسیار محدودی نیز برخوردار هستیم.

وی از نیاز به تسهیلات برای بازسازی سینماهای استان قم خبر داد و گفت: برای تکمیل سینماهای نیمه کاره یک تسهیلات محدود نیاز است و بخشی از آن را هم وزارت ارشاد تقبل کرده است اما نیاز است که در این زمینه تسهیلات برای صاحبان سینماهای استان در نظر گرفته شود که هنوز محقق نشده است.

فعالیت دو استودیو در قم

حسینی کاشانی از شروع به کار دو استودیو وزارت ارشاد نیز در قم خبر داد و افزود: این دو استودیو به تولید محصولات قرآنی خواهند پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهمیت ایجاد یک نگاه ویژه به سمت امور فرهنگی، تصریح کرد: در صورتی که این شرایط فراهم شود فرهنگ و هنر استان قم می‌تواند ارزش افزوده بالایی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در اکثر جشنواره‌های کشوری هنرمندان به ویژه در حوزه هنرهای تجسمی استان قم همواره جزو ۵ الی ۶ نفر اول کشور هستند و نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvaei.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما