چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 54736
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

طراح مسلمان یونیفرم محجبه برای آتش نشانان و نظامیان ارتش سوئد طراحی کرد

قم نيوز : قم نیوز: درحالی که مسئل حجاب و پوشش اسلامی کارمندان و کارکنان دولتی هم اکنون به بحث داغی در سوئد تبدیل شده است، یک طراح لباس سوئدی اقدام به طراحی یونیفرم بر اساس پوشش اسلامی برای نظامیان ارتش و ماموران اداره آتش نشانی کرده تا زنان را به حضور در این حرفه ها تشویق کند.
طراح مسلمان یونیفرم محجبه برای آتش نشانان و نظامیان ارتش سوئد طراحی کرد
طراح مسلمان یونیفرم محجبه برای آتش نشانان و نظامیان ارتش سوئد طراحی کرد
به گزارش قم نیوز درحالی که مسئله حجاب و پوشش اسلامی کارمندان و کارکنان دولتی هم اکنون به بحث داغی در سوئد تبدیل شده است، یک طراح لباس سوئدی اقدام به طراحی یونیفرم اسلامی برای نظامیان ارتش و ماموران اداره آتش نشانی کرده تا زنان را به حضور در این حرفه ها تشویق کند.

گفتنی است در سال 2011 ایمان آلدبی، این طراح مسلمان اولین یونیفرم محجبه برای زنان مسلمان در پلیس سوئد را طراحی کرده بود. این حجاب با وجود انتقاداتی از سوی برخی اسلام ستیزان سرانجام در میان جامعه پذیرفته شد.

طراح 32 ساله اردنی- سوئدی تبار اکنون قدمی فراتر برداشته و یونیفرم اسلامی برای زنان محجبه در ارتش و اداره آتش نشانی طراحی کرده است که به گفته روزنامه سوئدی گوتبورنگز پست، نگاه خوش بینانه ای به پذیرش آن در میان این دو اداره وجود دارد.

آلدبی در این باره به خبرنگاران گفت: من در رابطه با یونیفرم با مقامات دو اداره در حال گفتگو و صحبت بوده ام و یونیفرم به گونه ای طراحی شده که هیچ خطر یا مزاحمتی برای کار ماموران ایجاد نکند. آن ها دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به این زمینه داشته اند.

به گفته آلدبی بسیاری به خاطر طراحی یونیفرم پلیس در سال 2011 وی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده اند او قصد دارد سوئد را اسلامی سازی کند  یا زنان را مجبور به پوشیدن لباس های مذهبی کند.

آلدبی درباره هدف خود از طراحی این لباس می گوید: من قصد داشت پل ارتباط میان فرهنگ ها و مردم بسازم تا هیچ کس خارج از جامعه نماند و به انزوای زنان مسلمان که همه مدعی آن هستند پایان دهم.

وی همچنین معتقد است که این کار می تواند سبب بهبود وجهه زنان مسلمان در جامعه اروپایی سوئد شود.

به گفته روزنامه سوئدی، پلیس سوئد هنوز از یونیفرم های محجبه طراحی شده در سال 2011 استفاده می کند هرچند گفته می شود که به کار گیری آن ها بسیار کم و محدود است، زیرا تعداد کمی از زنان مسلمان در جوامع غربی به پلیس اعتماد داشته و برای ورود به این اداره ثبت نام می کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepf8n.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما