چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 54737
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

والدین کودکان مسلمان در نیجریه خواستار حق حجاب برای دانش آموزان شدند

قم نيوز : قم نیوز: والدین کودکان مسلمان در ایالت اوگون نیجریه با بیان اینکه دختران مسلمان در مدارس اجازه پوشیدن حجاب ندارند، از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده و خواستار توقف تبعیض دینی و داشتن حق حجاب برای دختران مسلمان شدند.
والدین کودکان مسلمان در نیجریه خواستار حق حجاب برای دانش آموزان شدند
والدین کودکان مسلمان در نیجریه خواستار حق حجاب برای دانش آموزان شدند
به گزارش قم نیوز جامعه اسلامی ایالت اوگون در نیجریه خواستار برداشتن عملی ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان مسلمان در مدارس دولتی شدند.

جامعه اسلامی از دولت خواست با ارسال دستورالعمل اجرایی برای سرپرستان مدارس، به دانش آموزان دختر مسلمان اجازه پوشیدن حجاب در محوطه مدارس داده شود و یونیفرم مدرسه آنان حجاب را نیز شامل شود.

در نشستی که در مسجد مرکزی کوبیتی در شهر ابوکاتا، پایتخت ایالتی اوگون برگزار شد، بسیاری از والدین مسلمان نارضایتی‌شان را نسبت ممنوعیت حجاب در مدارس دولتی ابراز کرده و خواستار رسیدگی به این مسئله شدند. بعضی از والدین نیز مدعی شدند مدیران و معلمان مدارس دانش آموزان دختری را که پوشش سر و حجاب داشته باشد مورد تعرض قرار می دهند.

سیادت ادگوروی یکی از والدین که بسیار از وضعیت کنونی خشگمین بود نمونه‌هایی از دانش آموزان دختری را که به جرم داشتن حجاب در مدارس مورد تعرض قرار گرفته اند عنوان کرد.

در این میان شیخ تاج الدین ادونامی، دبیر اتحادیه امامان جماعت در ایالت خواستار اتحاد و همبستگی برای مبارزه علیه تعرضات شده و تاکید کرد که بر طبق قانون اساسی، بایستی آزادی مذهبی در کشور وجود داشته باشد و این حق ماست.

وی گفت: کودکان ما باید اجازه استفاده از حجاب و پوشش اسالمی در مدارس را داشته باشند. این حق آنان است. چرا به آن‌ها چنین اجازه ای داده نمی‌شود؟ به راستی دلیل آن چیست؟ حجاب بخشی از دین است. ما باید دوشادوش همدیگر با اتحاد و همدلی علیه این بی‌عدالتی بایستیم.

در پایان جلسه نیز شرکت کنندگان با انتشار بیانیه‌ای خواستار رعایت حق آزادی دینی بدون هرگونه تبعیض و بی عدالتی شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeedt.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما