پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 54743
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

انجام فعاليت‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 45 درصد مدارس

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: اكنون در بالغ بر 45 درصد مدارس فعاليت‌هاي پيشگيرانه، تقويت عوامل محافظتي و كاهش عوامل خطر در دانش‌آموزان در حال انجام است.
انجام فعاليت‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 45 درصد مدارس

به گزارش قم نیوز علیرضا مظاهری در قم، با اشاره به برنامه آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای محافظت و مراقبت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، رفتارهای پرخطر، ‌خشونت و فوریت‌های اجتماعی مانند خودکشی و کودک آزاری سیاست‌های کلان و راهبردهای اساسی دارد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یکی از سیاست‌های کلان این است که فرد بتواند آموزش‌های پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی را در محتوای آموزشی کتب درسی، برنامه درسی مدارس و آموزش پیشگیری در کلاس درس دریافت کند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به انتظارات از معلمان هر درس گفت: این انتظار وجود دارد که معلمان علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، علمی و پرورشی آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیز داشته باشند زیرا این امر راهبرد اساسی و کلان آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: برخی فصول کتب درسی در زمینه بحث مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تألیف شده و تدریس می‌شود و در برخی از دروس متوسطه اول بحث خشونت، نحوه دوستیابی و انتخاب دوست مطرح شده بنابراین سیاست آموزش و پرورش در این زمینه به تدریج در حال گسترش است.
مظاهری عنوان کرد: کتابی با عنوان راهنمای معلم در بحث پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در قالب سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تألیف و تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ شده تا در تیراژ بالا چاپ کنند.
وی با اشاره به فعالیت کلان دیگر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در نظر دارد نرخ پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را در سطح دانش‌آموزی، کلاسی و آموزشگاهی ارتقا و افزایش دهد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به رصد فعالیت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت:‌ 10 درصد مدارس در سال 92 مجری فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس بودند و اکنون در بالغ بر 45 درصد مدارس فعالیت‌های پیشگیرانه و بحث تقویت عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در دانش‌آموزان در حال انجام است که در قالب پروژه‌ای، طرحی و برنامه‌ای در مدارس پیگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که مشارکت و همیاری خانواده‌ها و محلات در بحث آموزش افزایش پیدا کند و عوامل محافظت‌کننده در دانش‌آموزان تقویت شود و عوامل مخاطره‌آمیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcc1mqp.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما