کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

انجام فعاليت‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در 45 درصد مدارس

خبرگزاری فارس , 20 مهر 1396 ساعت 9:45

قم نیوز: رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم گفت: اكنون در بالغ بر 45 درصد مدارس فعاليت‌هاي پيشگيرانه، تقويت عوامل محافظتي و كاهش عوامل خطر در دانش‌آموزان در حال انجام است.



به گزارش قم نیوز علیرضا مظاهری در قم، با اشاره به برنامه آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای محافظت و مراقبت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، رفتارهای پرخطر، ‌خشونت و فوریت‌های اجتماعی مانند خودکشی و کودک آزاری سیاست‌های کلان و راهبردهای اساسی دارد.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یکی از سیاست‌های کلان این است که فرد بتواند آموزش‌های پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی را در محتوای آموزشی کتب درسی، برنامه درسی مدارس و آموزش پیشگیری در کلاس درس دریافت کند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به انتظارات از معلمان هر درس گفت: این انتظار وجود دارد که معلمان علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، علمی و پرورشی آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیز داشته باشند زیرا این امر راهبرد اساسی و کلان آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: برخی فصول کتب درسی در زمینه بحث مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تألیف شده و تدریس می‌شود و در برخی از دروس متوسطه اول بحث خشونت، نحوه دوستیابی و انتخاب دوست مطرح شده بنابراین سیاست آموزش و پرورش در این زمینه به تدریج در حال گسترش است.
مظاهری عنوان کرد: کتابی با عنوان راهنمای معلم در بحث پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در قالب سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تألیف و تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ شده تا در تیراژ بالا چاپ کنند.
وی با اشاره به فعالیت کلان دیگر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در نظر دارد نرخ پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را در سطح دانش‌آموزی، کلاسی و آموزشگاهی ارتقا و افزایش دهد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به رصد فعالیت‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت:‌ 10 درصد مدارس در سال 92 مجری فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس بودند و اکنون در بالغ بر 45 درصد مدارس فعالیت‌های پیشگیرانه و بحث تقویت عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در دانش‌آموزان در حال انجام است که در قالب پروژه‌ای، طرحی و برنامه‌ای در مدارس پیگیری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که مشارکت و همیاری خانواده‌ها و محلات در بحث آموزش افزایش پیدا کند و عوامل محافظت‌کننده در دانش‌آموزان تقویت شود و عوامل مخاطره‌آمیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام / 136
 


کد مطلب: 54743

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54743/انجام-فعاليت-هاي-پيشگيري-آسيب-هاي-اجتماعي-45-درصد-مدارس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir