پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 54751
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تأمين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد امام خميني استان قم مطرح كرد

فراهم‌سازي امكان احداث مسكن در صورت هبه زمين از سوي خيران

قم نيوز : قم نیوز: مدير تأمين مسكن و امور مهندسي ساختمان كميته امداد امام خميني استان قم گفت: در صورت هبه زمين از سوي خيران اين آمادگي وجود دارد كه در ادامه نقشه‌ها تهيه و اعتبار آنها تأمين شود.
فراهم‌سازي امكان احداث مسكن در صورت هبه زمين از سوي خيران

به گزارش قم نیوز یوسف رشیدی در قم، با اشاره به امور انجام شده در بخش مسکن اظهار کرد: مساعدت استان قم برای خرید مسکن نسبت به کشور بی‌نظیر است و این امر در سایه همکاری مدیرکل کمیته امداد قم و جذب مشارکت‌های مردمی برای استان قم روی داده است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره در سال‌های گذشته بحث احداث مسکن را بر عهده داشت که زمینی از سوی اداره مسکن و شهرسازی واگذار می‌شد و وظیفه اداره دریافت زمین، تهیه نقشه و نظارت بر اجرای پروژه و واگذاری کار به پیمانکار و در نهایت تکمیل و تحویل ساختمان به مددجویان بود.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به تغییر سیاست‌ها در بحث خرید مسکن و افزایش سرانه مساعدت بابت خرید مسکن گفت: برای اینکه مشکلی برای مددجو در بحث خرید ایجاد نشود این اداره نظارت بر خرید مددجو، کنترل اسناد مالکیت و بحث کنترل قیمت‌ها را انجام می‌دهد و در نهایت در زمینه انتقال سند به نام مددجو با مشارکت واحد حقوقی کار انجام می‌شود.
وی با اشاره به تعمیرات مسکن و ساختمان گفت:‌ با توجه به درخواست‌ها وظیفه این بخش بازدید و احصای تعمیرات مورد نیاز ساختمان است که بر این اساس تعیین سرانه و اقدام برای تعمیرات مورد نیاز ساختمان‌ها صورت می‌گیرد.
رشیدی عنوان کرد:‌ سیاست‌های سال گذشته کمیته امداد امام خمینی بحث احداث مسکن بود زیرا اداره مسکن و شهرسازی در قالب مسکن مهر زمین‌ها را به ارگان‌ها و سازمان‌ها واگذار می‌کرد و کمیته امداد امام خمینی نیز مستثنی نبود و با وجود پیگیری‌های سال گذشته و ابتدای سال زمینی از سوی مسکن و شهرسازی واگذار نشد.
وی خاطرنشان کرد:‌ اگر مسکن و شهرسازی بتواند زمین‌هایی به صورت پراکنده واگذار کند کمیته امداد امام خمینی این آمادگی را دارد که با مشارکت خیران و اعتبارات دولت این ساختمان‌ها را احداث کند و به مددجویان تحویل دهد.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به خیرانی که قصد هبه زمین دارند گفت: این آمادگی وجود دارد که زمین‌ها را واگذار کنند و در ادامه نقشه‌ها تهیه و اعتبار آنها تأمین شود و در نهایت پس از احداث مسکن در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: برخی از خیران ساختمان ساخته شده دارند که امکان دریافت و استفاده از آن در راستای کمک به مسکن نیازمندان کمیته امداد فراهم است.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcb8zbs.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما