جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 54777
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا اسلام را حفظ کرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا از تمام اهرم‌ها استفاده کرد تا اسلام را حفظ کند.
امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا اسلام را حفظ کرد

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سیره حیات امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام معصوم بنا بر مصلحتی در واقعه عاشورا بیمار شد و به همین دلیل برخلاف بقیه فرزندان امام حسین(ع) در کربلا به شهادت نرسید، اما امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا از تمام اهرم‌ها استفاده کرد تا اسلام را حفظ کند.
وی ادامه داد: یزید به دنبال از بین بردن اسلام بود، او به صورت عمدی در جامعه اسلامی آن زمان فساد به راه انداخته بود و به صورت مستمر علیه اهل‌بیت(ع) تبلیغ می‌کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در دوران بنی امیه بر روی منابر امام علی(ع) که وصی رسول اکرم(ع) بود به صورت علنی لعن می‌شد و او را یک فرد بی نماز معرفی می‌کردند، در دوران بنی امیه افراد متدین از نهادهای حکومتی اخراج می‌شدند.
طبسی با اشاره به تقدیر از قاتلان امام حسین(ع) در دوران بنی امیه اظهار کرد: در آن دوران برخی از افراد بدون اینکه کاری انجام بدهند حقوق کلان می‌گرفتند، چون پدرانشان در واقعه عاشورا حضور و در به شهادت رساندن امام حسین(ع) مشارکت داشتند.
وی ادامه داد: دشمنی خاندان بنی امیه در زمان حکومتشان با اهل‌بیت(ع) علنی بود، در آن دوران اسلامی که وجود داشت، اسلام واقعی نبود، ظاهر اسلام در جامعه بود، اما اثری از اسلام ناب محمدی نبود و خاندان بنی امیه تبلیغات فراوانی علیه اهل‌بیت(ع) انجام دادند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امام سجاد(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا تمام قد پشت جریان عاشورا ایستاد تا تبلیغات دشمن درخصوص واقعه کربلا اثری نداشته باشد، تربتی که اکنون از کربلا داریم، یادگار امام سجاد(ع) است و این امام معصوم از خاک کربلا تربت و تسبیح درست می‌کرد.
طبسی با اشاره به یادآوری واقعه عاشورا توسط امام سجاد(ع) اظهار کرد: این امام معصوم پس از واقعه عاشورا در زمان اسارت در شام روضه خواندند، روضه خواندن امام سجاد(ع) حتی پس از بازگشت به شهر مدینه هم ادامه داشت و این امام معصوم از هر فرصتی برای یادآوری واقعه کربلا به مردم استفاده می‌کرد.
وی ادامه داد: امام سجاد(ع) جوانی را دید که پدرش فوت کرده و جنازه او در حال تشییع شدن است، امام سجاد(ع) به آن جوان گفت پدر تو را با احترام تشییع می‌کنند، اما پدر من در کربلا مظلومانه به شهادت رسید و پیکرش تشییع نشد، یاد کردن امام سجاد(ع) از واقعه عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) یک کار مستمر بود و این امام معصوم واقعه عاشورا را برای اقشار مختلف مردم توضیح دادند. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که بین ما و اهل‌بیت(ع) فاصله نیفتد و فرزندانمان را با محبت ائمه معصومین(ع) آشنا کنیم، پس از رحلت رسول اکرم(ص) اهل‌بیت(ع) حافظ اسلام بودند و گرنه افراد جنایتکاری همچون یزید برای از بین بردن اصل اسلام تلاش کردند و برای رسیدن به این هدف هر جنایتی را انجام دادند. 

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjaaei.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما