شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 54791
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان پيوست‌ها و گسست‌ها

كتاب سلفي‌گري و روشنفكري ديني منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب سلفي‌گري و روشنفكري ديني با زير عنوان پيوست‌ها و گسست‌ها در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب سلفي‌گري و روشنفكري ديني منتشر مي‌شود

به گزارش قم نیوز محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی با زیر عنوان پیوست‌ها و گسست‌ها اظهار کرد: این کتاب درصدد جریان‌شناسی اندیشه سلفی و شبه سلفی و معرفی آن است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از این کتاب جریان‌شناسی اندیشه سلفی و شبه سلفی نام دارد که تاریخچه و مراحل شکل گیری تفکر سلفی از جمله مباحث آن است که به دورنمای کلی از جریان سلفیه می‌پردازد و مراحل شکل‌گیری اندیشه سلفی وهابی را مطرح می‌کند.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم این بخش چهره‌های اثرگذار بر جریان شبه سلفی و روشنفکری دینی در ایران است گفت: این بخش به چهر‌ه‌هایی در این حوزه اشاره می‌کند و به بررسی احوالات آنها می‌پردازد.
وی عنوان کرد: بخش دوم کتاب روشنفکری دینی و نسبت آن بر جریان شبه سلفی بر تاریخ معاصر ایران است که جریان‌شناسی روشنفکری دینی در ایران عصر پهلوی و دوره انقلاب اسلامی را مورد نظر قرار می‌دهد و به طور طبیعی به گرایش‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و لیبرالیستی روشنفکری دینی و روشنفکری دینی تجدید نظر طلب پس از پیروزی انقلاب اشاره می‌کند.
روحانی یادآور شد: فصل چهارم نسبت جریان روشنفکری دینی و جریان شبه سلفی است که بازگشت به سلف، اصلاح دین و خرافه‌زدایی از آن، مخالفت با روحانیت، علم‌زدگی و حق‌گرایی افراطی از موضوعات مهمی است که در بخش پایانی این کتاب اشاره می‌شود.
وی عنوان کرد: این کتاب پژوهشی در قلمروی تاریخ معاصر ایران است که با تلاش پژوهشگر محمد ملکزاده نگارش شده و هدف اصلی وی بررسی جریان‌شناسی فرهنگی عصر پهلوی برای معرفی جریان شبه سلفی در ایران و تبیین ریشه‌ها و بنیان فکری آنها است و به نحوه مقابله با شبهات و هجمه‌های گسترده دشمنان تشیع می‌پردازد.
کتاب سلفی‌گری و روشنفکری دینی با زیر عنوان پیوست‌ها و گسست‌ها به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک با قیمت 27 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcfyedt.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما