شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54825
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران مطرح کرد

راه اندازی سامانه ملی سیماک در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: پروژه سیماک به عنوان چهاردهمین استان در کشور در قم اجرا شد.
راه اندازی سامانه ملی سیماک در قم
راه اندازی سامانه ملی سیماک در قم
به گزارش قم نیوز حسین مهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای پروژه سیماک در قم اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است و پروژه سیماک به عنوان چهاردهمین استان در قم اجرا شد.

وی ادامه داد: به دنبال اجرای فازهای بعدی پروژه سیماک در استان قم هستیم و اجرای این فازها در برخی از استان‌ها آغاز شده است، همچنین پروژه پیک موتوری آنلاین را در استان قم شروع کردیم و به دنبال ساماندهی پیک‌های موتوری در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: کارت پوشه ایرانیان اقدامی در راستای الکترونیکی کردن صدور صورتحساب‌های دولتی برای مردم است و اجرا و عملیاتی کردن این کارت حدود سه سال زمان برد و این اقدام تحولی در شرکت پست است.

مهری با اشاره به سامانه کارت پوشه ایرانیان اظهار کرد: این پروژه سرعت صدور صورتحساب‌ها را بالا می‌برد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، در سامانه کارت پوشه ایرانیان قبض‌های دولتی و عوارض شهرداری قرار خواهد گرفت، مردم می‌توانند از طریق اینترنت یا دفاتر معتبر در کارت پوشه ایرانیان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: پروژه سیماک موجب اشتراک گذاری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در مورد املاک و نیز شفاف سازی اقدامات در این زمینه می‌شود، پروژه سیماک موجب نظارت بیشتر بر اقدامات در زمینه املاک خواهد شد و مردم می‌توانند امور خودشان را در زمینه املاک از سامانه سیماک به صورت اینترنتی دنبال کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: وظیفه حاکمیتی شرکت پست، نظارت بر جابه جایی کالا است، اکنون پیک‌های موتوری بدون ساماندهی مناسب عمل می‌کنند، در پروژه پیک موتوری آنلاین 95 درصد درآمد برای فرد و تنها پنج درصد برای شرکت پست است و ثبت نام افراد در پیک موتوری آنلاین اقتصادی است.

مهری با اشاره ضرورت ساماندهی پیک‌های موتوری اظهار کرد: تاکنون 28 پیک موتوری در شهر قم ساماندهی شدند و این پیک‌ها در سامانه پیک موتوری آنلاین ثبت نام کردند، ساماندهی پیک‌های موتوری وظیفه شرکت پست است.

وی ادامه داد: براساس قانون کارت‌های ملی فعلی تا پایان امسال اعتبار دارد و به دنبال دسترسی راحت مردم به کارت ملی هوشمند هستیم، کارت شناسایی ملی هوشمند توسط شرکت پست به دست مردم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران افزود: سامانه کارت پوشه ایرانیان یک پروژه دانش بنیان است و با این سامانه ارتباط مردم با دولت به صورت الکترونیکی خواهد شد، سامانه کارت پوشه ایرانیان یک پروژه کشوری است.

مهری با اشاره به قابلیت‌های سامانه سیماک خاطرنشان کرد: در صورتی که این سامانه به نتیجه برسد، ممکن است که جایگزین سیستم فعلی برای صدور کد رهگیری در معاملات خرید و فروش املاک شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید ناحیه پستی پردیسان برای تسهیل در ارائه خدمات پستی به شهروندان در زمینی به مساحت هزار و 26 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی افتتاح شد، همچنین چند ماه پیش هم شاهد افتتاح پست لجستیک استان قم به منظور اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در راستای اقتصاد مقاومتی بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkj0k.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما