شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 54830
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی بروجردی مطرح کرد

ضرورت توجه طلاب و روحانیون به طرح هجرت

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با انتقاد ازعدم هجرت طلاب و روحانیون به شهرها و روستاها، گفت: ضرورت دارد این مسئله مورد توجه جدی مسؤولان حوزه قرار گیرد و باید کاری کرد تا علمای اثر گذار به شهرها برگردند.
ضرورت توجه طلاب و روحانیون به طرح هجرت
ضرورت توجه طلاب و روحانیون به طرح هجرت

آیت‌الله علوی بروجردی مطرح کرد
ضرورت توجه طلاب و روحانیون به طرح هجرت
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد ازعدم هجرت طلاب و روحانیون به شهرها و روستاها، گفت: ضرورت دارد این مسئله مورد توجه جدی مسؤولان حوزه قرار گیرد و باید کاری کرد تا علمای اثر گذار به شهرها برگردند.

به گزارش قم نیوز آیت الله علوی بروجردی در دیدار آیت الله سلیمانی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان اینکه مازندران یکی از مناطق مهم برای اسلام و ترویج دین بوده و دلیل آن حضور امامزادگان است، اظهار کرد: مازندران از دوران گذشته مهد علم و علمای بزرگ و اثرگذار بوده و توانسته خدمات شایسته ای به اسلام و دین و حوزه کنند.
وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله بروجردی دانش آموخته دو مکتب نجف و اصفهان بود، افزود: وجود آن عالم ربانی بسیاراثرگذار بوده است.
این استاد حوزه با بیان اینکه حضورعلمای نجف می‌تواند رونق بسیار با ارزشی به حوزه، منطقه و جامعه دهد، گفت: حضور آیت الله سلیمانی در منطقه امتیازی برای حوزه‌ها و طلاب است که قدر این چنین عالمی را که دانش آموخته حوزه مکتب نجف است، باید دانست.
آیت الله علوی بروجردی با تاکید بر اینکه در شرایطی قرارداریم که نتوانسته‌ایم به خوبی پاسخگوی مردم در مسائل مختلف باشیم، اظهار کرد: حضور علمای ربانی و به خصوص آیت الله سلیمانی در منطقه مجاهدت علمی است و تجلیل از علمای ربانی می‌تواند مردم را با این عالم ربانی آشنا کند.
وی با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام شامخ علمای ربانی در شرایط فعلی که متاسفانه شاهد جذب جوانان به سمت مسیحیت هستیم امری ضروری و حتمی است و می‌تواند آثار خوبی هم به همراه داشته باشد، گفت: در تجلیل‌ها باید روی نکات مهم از جمله مجاهدت علمی تاکید شود و بیشتر این مسائل توجه شود و به سخنرانی و مسائل دیگر اکتفاء نشود.
این استاد حوزه با بیان اینکه باید هرکاری که موجب ترویج مذهب و جذب جوانان به این مذهب می شود، انجام داد و از جمله این فعالیت‌ها در کنار تجلیل از مقام شامخ علمای ربانی، تربیت و حمایت مبلغ و توجه بیشتر به طلاب مستعد و قوی برای ترویج دین است، افزود: شیعه مکتب بین المللی است و به افرادی که بتواند در حوزه تربیت شوند و دین را به درستی تبلیغ کنند نیاز دارد.
آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه باید طلاب مستعد و قوی شناسایی و جذب حوزه شده و سپس تربیت و حمایت شود تا مکتب شیعه مظلوم نماند، اظهار کرد: از دیگر مسائل اثرگذار برای مکتب شیعه توجه به رشد علمی و معنوی حوزه است که باید از سوی علمای ربانی و تاثیر گذار بیشتر مورد توجه قرارگیرد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyoei.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما