شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 54831
منبع : خبرگزاری فارس

صباي قم ضعيف‌ترين تيم ليگ برتر ايران / فوتبال قم در مسير انحراف

قم نيوز : قم نیوز: صباي قم با عملكردي فوق‌العاده ضعيف و دور از انتظار در انتهاي جدول رده‌بندي رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال اميد باشگاه‌هاي كشور در خطر سقوط به دسته پائين‌تر قرار گرفته است.
صباي قم ضعيف‌ترين تيم ليگ برتر ايران / فوتبال قم در مسير انحراف
صباي قم ضعيف‌ترين تيم ليگ برتر ايران / فوتبال قم در مسير انحراف
صباي قم ضعيف‌ترين تيم ليگ برتر ايران / فوتبال قم در مسير انحراف
صباي قم با عملكردي فوق‌العاده ضعيف و دور از انتظار در انتهاي جدول رده‌بندي رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال اميد باشگاه‌هاي كشور در خطر سقوط به دسته پائين‌تر قرار گرفته است.

به گزارش قم نیوز از جمع چهار تیمی که به نمایندگی از باشگاه صبای قم در لیگ‌های فوتبال ایران حضور دارند، در حال حاضر تیم‌های امید و بزرگسالان صبا درگیر مسابقات هستند اما بازی‌های دو تیم نوجوانان و جوانان صبا هنوز در فصل جدید آغاز نشده است.

اما نکته جالب و قابل تامل راجع به تیم‌های امید و بزرگسالان صبای قم، عملکرد ضعیف این دو تیم در لیگ‌های کشور است به طوری که صبا در لیگ دسته اول بزرگسالان ایران بین 18 تیم در مکان شانزدهم و در جمع سه تیمی است که کاندیدای سقوط به دسته پائین‌تر محسوب می‌شوند.

 

* نابسامانی امیدها و بزرگسالان صبای قم در لیگ‌های ایران

در فصلی که تیم بزرگسالان صبا با تصمیم مسوولان باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم به اسپانسر و حامی بخش خصوصی واگذار شده و این تیم با مدیریتی غیر بومی و فعالیت در خارج از قم حال و روز چندان خوشی ندارد، سایر تیم‌های رده‌های سنی پایه صبا در قم فعال هستند اما فعلا امیدهای صبا نیز همانند بزرگسالان در اوضاع بدی به سر می‌برند.

این در حالی است که تیم فوتبال امید صبا یکی از چهار تیم زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم است که در مسابقات لیگ‌های معتبر فوتبال ایران حضور دارد، تیمی که امسال با تغییر و تحولات فراوان نسبت به دوره قبل در لیگ برتر ایران حضور یافته اما عملکرد خوبی ندارد.

 

* امیدهای صبای قم جزو کاندیداهای سقوط

تا کنون پنج هفته از رقابت‌های فصل 97 – 1396 لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور سپری شده و نتایجی که امیدهای صبای قم در مقابل حریفان کسب کرده‌اند، این تیم را در آخرین رتبه جدول رده‌بندی همانند تیم بزرگسالان صبای قم جزو کاندیداهای سقوط قرار داده است.

با شکست سنگینی که امیدهای صبای قم در پنجمین هفته رقابت‌های لیگ برتر ایران برابر یکی از نمایندگان فوتبال استان خوزستان یعنی تیم فولاد پذیرفتند، اوضاع نابسامان این فصل برای فوتبالیست‌های صبا بیش از پیش کابوس‌وار و صبا به سقوط از لیگ برتر نزدیک‌تر شد.

 

* پنجمین فصل حضور صبا در لیگ برتر امید کشور

امید صبا تیمی است که نخستین‌بار در اوایل دهه 1390 به لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور صعود کرد اما در سال دوم حضور در لیگ برتر به دسته پائین‌تر سقوط کرد و بعد از دو سال بازی در دسته اول، بار دیگر در سال 1393 به لیگ برتر فوتبال امید ایران بازگشت.

صبای قم امسال پنجمین فصلی است که در لیگ برتر فوتبال امید ایران به میدان می‌رود اما نتایجی که این تیم تا کنون کسب کرده، چنانچه در 17 هفته باقی مانده از این رقابت‌ها ادامه داشته باشد، این تیم راهی جز رفتن به دسته اول فوتبال امیدهای ایران همانند تیم بزرگسالان صبا ندارد.

 

* توقف صبا برابر نفت اهواز در هفته نخست

فصل 97 – 1396 لیگ دسته برتر فوتبال امیدهای ایران برای صبای قم با تساوی در دیدار خانگی هفته نخست برابر تیم نفت اهواز آغاز شد و صبایی‌ها در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب نکردند تا به یک امتیاز بازی خانگی قانع شوند ولی با امیدواری به بازی‌های بعدی بروند.

 

* نخستین شکست صبای قم در جنوب ایران

صبای قم در دومین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید ایران برای انجام نخستین بازی خارج از خانه خود راهی جنوب ایران و استان هرمزگان شد تا در مقابل تیم تازه‌وارد به لیگ برتر یعنی البدر بندر کنگ به میدان برود، اما در پایان این مسابقه که به نظر برای صبا یک بازی آسان محسوب می‌شد، نماینده فوتبال قم با شکست سنگین چهار بر یک از میدان خارج شد تا نخستین باخت این فصل را بپذیرد.

 

* دومین بازی بدون پیروزی صبا برابر نفت آبادان

فوتبالیست‌های صبای قم در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور، دومین بازی خانگی را در حضور قمی‌های علاقمند به فوتبال در مقابل تیم صنعت‌نفت آبادان برگزار کرد و از این بازی حساس در پایان 90 دقیقه رقابت نزدیک و نفس‌گیر تساوی بدون گل کسب کرد تا از دومین بازی خانگی نیز بردی کسب نکند و بدین‌ترتیب آرام آرام به انتهای جدول رده‌بندی نزدیک‌تر شود.

 

* باخت صبای قم در تبریز و سقوط به قعر جدول

نماینده فوتبال استان قم در هفته چهارم از نیم‌فصل نخست لیگ برتر امید دومین بازی خارج از خانه این فصل را پیش‌رو داشت و برای انجام این مسابقه به شمال غرب ایران رفت تا با تیم تراکتورسازی تبریز دیدار کند، مسابقه‌ای که در آن صبای قم به باخت سه بر یک تن داد و دومین باخت متوالی خارج از خانه را متحمل شد تا از این هفته به قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر برود.

 

* تحقیر صبا در میهمانی هفته پنجم لیگ برتر

تیم فوتبال امید صبای قم در دیداری حساس از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید قهرمانی باشگاه‌های کشور به مصاف حفاری اهواز رفت و در روزی که دو پنالتی هدر داد با 6 گل به حریف مدعی خود باخت تا ضمن پذیرش سومین باخت این فصل همچنان با آماری فوق‌العاده ضعیف در انتهای جدول رده‌بندی مسابقات این فصل کاندیدای اصلی سقوط به دسته پائین‌تر باشد.

 

* تقابل نمایندگان بابل، تبریز و اهواز برای قهرمانی

تا پایان هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور، تیم خونه به خونه بابل با کسب پنج برد متوالی و 15 امتیاز صدرنشین است، تیم ذوب‌آهن اصفهان با کسب 11 امتیاز در مکان دوم جای دارد و تیم 10 امتیاز فولاد خوزستان با برتری مقابل صبای قم به مکان سوم جدول رسیده است.

همچنین تیم‌های ملوان بندر انزلی، تراکتورسازی تبریز و مس رفسنجان با هفت امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم هستند، تیم حفاری اهواز با 6 امتیاز در مکان هفتم جای دارد و تیم نفت اهواز دیگر نماینده خوزستان با پنج امتیاز رتبه هشتم جدول رده‌بندی را در اختیار گرفته است.

 

* صبای قم ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر امید

تیم‌های چهار امتیازی البدر بندر کنگ و صنعت‌نفت آبادان با چهار امتیاز در مکان‌های نهم و دهم جدول هستند و تیم مس کرمان با سه امتیاز رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده اما تیم صبای قم ضعیف‌ترین عملکرد این فصل را دارد و با دو امتیاز در مکان دوازدهم و آخر جدول جای دارد.

نکته جالب توجه راجع به تیم فوتبال امید صبای قم این است که شاگردان رحیم راسخ در تیم امید صبا با سه گل زده ضعف‌ترین خط حمله را دارند و با 15 گل خورده در پنج مسابقه دارای ضعیف‌ترین خط دفاع رقابت‌های فصل 97 – 1396 لیگ برتر فوتبال امید ایران هستند.

 

* صبا تنها تیم ناکام در کسب پیروزی مقابل حریفان

نماینده فوتبال استان قم که سال گذشته در این مقطع یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور به شمار می‌رفت، در این دوره با عملکردی بسیار ضعیف و دور از انتظار در حال حاضر تنها تیم لیگ برتر است که موفق به کسب پیروزی نشده است و در قعر جدول دست و پا می‌زند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca6anm.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما