يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 54843
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

جوان مسلمان برنده جایزه معتبر مک آرتور شد

قم نيوز : قم نیوز: رامی نهاشیبی، مددکار مسلمان عدالت اجتماعی در شهر شیکاگو، به خاطر فعالیت‌هایش برای مبارزه با فقر و بی‌عدالتی، کمک به نیازمندان و اداره یک سازمان خیریه عام المنفعه به عنوان یکی از ۲۴ برنده جایزه بنیاد معتبر مک آرتور اعلام شد.
جوان مسلمان برنده جایزه معتبر مک آرتور شد
جوان مسلمان برنده جایزه معتبر مک آرتور شد
به گزارش قم نیوز رامی نهاشیبی، مددکار مسلمان عدالت اجتماعی در شهر شیکاگو، به عنوان یکی از 24 برنده جایزه بنیاد معتبر مک آرتور امسال اعلام شد.

بنیاد مک آرتور این جوان مسلمان را به خاطر فعالیت‌هایش برای فقرزدایی و مبارزه با عدم سرمایه‌گذاری در جوامع انسانی ساکن دربخش‌های فقیر نشین، از طریق تلاش‌های مشارکت مدنی که نژاد، طبقه و مذهب را دربرمی‌گیرد، شایسته این جایزه کرده است.

برخلاف دیگر برندگان که با تماس تلفنی از کسب این جایزه مطلع شدند، این جوان مسلمان شخصا به بهانه شرکت در یک جلسه عدالت کیفیری به دفتر بنیاد مک آرتور احضار شده بود. و جولیا استاچ رئیس مک آرتور شخصا برنده شدن این جایزه را به اطلاع وی رساند.

رامی نهاشیبی بنیانگذار و مدیر اجرایی شبکه درون شهری «عمل مسلمان»، یک آژانس عام المنفعه و خیریه است که با هدف برقراری عدالت اجتماعی و کرامت انسانی فرای مرزهای مذهبی، نژادی، قومیتی، نسلی و درآمد در جنوب غربی شیکاگو فعالیت می‌کند. این سازمان در سال 1997 بنیانگذاری شده و اکنون بودجه سالانه 3 میلیون دلاری دارد. این مرکز یک درمانگاه بهداشت و سلامت درمان رایگان را داره می‌کند، آموزش‌های شغلی و مسکن برای جوانان تازه از زندان آزاد شعله فراهم می‌کند، مهارت‌های مدیریت مدنی و اجرایی به جوانان آموزش داده و استعداد‌های هنری را از طریق برنامه‌های فرهنگی هنری برای رشد و توسعه نسل جوان ارائه می‌دهد.

نهاشیبی در این باره می‌گوید: هنگامی که این خبر را شنیدم احساس کردم به مه قدم گذاشته‌ام و باور نکردم! احساسات مختلفی را ابراز کردم! ابتدا شگفت زده شدم، سپس قدردان و فروتن.

وی گفته است که قصد دارد از جایزه 625 هزار دلاری برای پروژه‌های متعددی از جمله توسعه مرکز خیریه در شهرهای دیگر استفاده کند. وی همچنین به زودی قرار است به زیارت خانه خدا برود.

جایزه مک آرتور یا «بورسیه مک آرتور» یک جایزه بیش از نیم میلیون دلاری است که توسط بنیاد جان دی و کاترین تی مک آرتور به 20-30 نفر از افراد در ایالات متحده به فعالیت‌های خلاقانه و اصیل در زمینه‌های مختلف و تعهد کاری اختصاص می‌گیرد و این پول در 5 سال به برندگان داده می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsj0k.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما