يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 54844
منبع : خبرگزاری فارس
نابینای نوجوان قمی:

مسؤولان نسبت به تهیه کتاب‌های بریل نگاه ویژه داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از نابینایان استان قم گفت: کتابخوانی یکی از نیازها و سرگرمی‌های نابینایان است به همین علت مسؤولان باید نسبت به تهیه کتاب‌های بریل نگاه ویژه داشته باشند.
مسؤولان نسبت به تهیه کتاب‌های بریل نگاه ویژه داشته باشند

به گزارش قم نیوز پریسا بقالی‌زاده عصر امروز در همایش روز جهانی عصای سفید که در سالن همایشهای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، ضمن معرفی کتاب فصل شیدایی لیلاها اظهار کرد: خواندن کتاب به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه مطرح است که باید نسبت به آن اهتمام جدی وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تا کنون کتاب‌های زیادی برای نابینایان به خط بریل به چاپ نرسیده است، اضافه کرد: حجم کتاب‌هایی که به صورت گویا نیز تهیه شده است نسبت به کتاب‌های معمولی که در طول سال چاپ می‌رسد قابل توجه نیست.
این نابینای نوجوان قمی با اشاره به اینکه حجم و هزینه کتاب‌های بریل نسبت به کتاب‌های معمولی بسیار بیشتر است، عنوان کرد: کتابخوانی یکی از نیازها و سرگرمی‌های مهم نابینایان است به همین علت مسؤولان باید نسبت به تهیه کتاب‌های بریل نگاه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه نابینایان نیز همانند عموم مردم جامعه از حقوق برابری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف باید از ظرفیت‌های در اختیار خود برای احقاق حقوق روشن‌دلان استفاده کنند؛ مسکن، اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین مشکلات نابینایان است که امیدواریم با مشارکت و حمایت ویژه مسوولان رفع این مشکلات دنبال شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdceev8n.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما