> لزوم مشارکت مسؤولان برای تامین اشتغال نابینایان | قم نیوز
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 54845
منبع : خبرگزاری فارس
عضو انجمن نابینایان کشور تاکید کرد

لزوم مشارکت مسؤولان برای تامین اشتغال نابینایان

قم نيوز : قم نیوز: عضو انجمن نابینایان کشور گفت: عصای سفید فقط برای تامین امنیت ایاب و ذهاب روشن دل‌ها نیست بلکه برای این است که اشتغال این افراد مشخص شود، نابینایان با وجود محدودیت‌ها با مشارکت مسؤولان می‌توانند به مرحله کارسازی برسد.
لزوم مشارکت مسؤولان برای تامین اشتغال نابینایان

به گزارش قم نیوز منصور رضوانی عصر امروز در همایش روز جهانی عصای سفید که در سالن همایش‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله 23 مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در همایش‌های مختلف به مناسبت این روز به دنبال شناساندن توانایی‌های افراد روشن دل هستیم چرا که نابینایان توانمندهای مختلفی دارند که باید از آنها استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه عدالت باید در عرصه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت مسؤولان  به فعال‌سازی توانمندی‌های نابینایان بپردازیم؛ عصای سفید فقط برای تامین امنیت ایاب و ذهاب روشن دل‌ها نیست بلکه برای این است که اشتغال این افراد مشخص شود، نابینایان با وجود محدودیت‌ها با مشارکت مسؤولان می‌توانند به مرحله کارسازی برسد.
عضو انجمن نابینایان کشور خاطرنشان کرد: کانون نابینایان تشکیل شده است و امیدواریم با استفاده از این کانون برای تحقق عدالت اجتماعی گام برداریم؛ برخی از افراد نابینا حداقل مستمری مورد نظر را نیز دریافت نمی‌کنند در حالی که این افراد خانواده‌دار نیز هستند.
وی با اشاره به اینکه خیرین مردمی نیز باید در امور مرتبط با نابینایان مشارکت لازم را داشته باشند، گفت: امیدواریم با استفاده از مشارکت مسؤولان نیز بتوانیم حرکت‌های تاثیرگذار را رقم بزنیم.
رضوانی با بیان اینکه هزینه‌های مختلف زندگی برای نابینایان نسبت به هزینه‌های افراد عادی بیشتر است، تصریح کرد: با وجود هزینه‌های سنگین درآمدهای این افراد پایین است و نمی‌توانیم شغل مورد نیاز را برای این افراد تامین کنیم؛ در برخی از موارد باید فراتر از قانون به حمایت از نابینایان اقدام کنیم.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcftcdt.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما