يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 54850
منبع : خبرگزاری فارس

قم ضلع چهارم مربع برترين‌هاي تكواندو ايران / رضاپور: نگرفتن طلا از 3 فينال قابل تصور نيست

قم نيوز : قم نیوز: مردان تکواندوکار استان قم با درخشش در رقابت‌هاي قهرمانی كشور و كسب چهار مدال رنگارنگ بر سكوي چهارم ايران جاي گرفتند.
قم ضلع چهارم مربع برترين‌هاي تكواندو ايران / رضاپور: نگرفتن طلا از 3 فينال قابل تصور نيست

به گزارش قم نیوز یک بار دیگر تکواندو قم به روند پیشرفت‌های خود در سطح کشور ادامه داد و با درخشش نفراتی که در سال‌های اخیر به عنوان استعدادها و نخبه‌های این رشته روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بود، سکوی چهارم مسابقات قهرمانی کشور را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که تکواندوکاران استان قم با انگیزه به دست آوردن مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان ایران در خانه تکواندو به مصاف حریفان رفتند و نکته جالب این است که در سه وزن فینالیست شدند اما در هیچ یک از فینال‌ها به مدال طلا نرسیدند.
 
* جمشیدی: تیمی آماده به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام شد
رئیس هیأت‌‌ تکواندو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: نفراتی که به نمایندگی از هیأت‌‌ تکواندو قم به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام شدند، در پیکارهای انتخابی استان و همچنین تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم نمایش خوبی از خود ارائه کرده بودند و در واقع آمادگی خوبی داشتند.
محمد جمشیدی اضافه کرد: با هدف شناخت نفرات شاخص تکواندو قم برای حضور در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان ایران، در هیأت‌‌ تکواندو قم برای برگزاری رقابت‌های انتخابی استان برنامه‌ریزی شد تا تیمی آماده به نمایندگی از قم در این پیکارها حضور یابد.
 
* نظارت ویژه بر عملکرد تکواندوکاران برای دعوت به تیم ملی
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون تکواندو، قرار بود رقابت‌های قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان با عنوان جام سفیر کره‌جنوبی در هر دو بخش مردان و بانوان به مدت چهار روز به میزبانی سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شود اما در آخرین لحظات این میزبانی تغییر کرد و خانه تکواندو تهران پذیرای تکواندوکاران شاخص استان‌های شرکت کننده در این جام شد.
طبق برنامه فدراسیون تکواندو، سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان و بزرگسالان ایران در بخش مردان و بیست و دومین دوره این پیکارها در بخش بانوان جنبه انتخابی تیم ملی نیز داشت تا در آستانه بازی‌های آسیایی سال 2018 و همچنین میادین برون‌مرزی دیگر در سال 1397 معیار دقیقی از بهترین‌های تکواندو ایران در اختیار این فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی باشد.
 
* 4 مدال تکواندوکاران قم از قهرمانی کشور
تکواندوکاران استان قم در شرایطی به این پیکارها اعزام شدند که رقابت‌های روز نخست بخش مردان در اوزان منهای 54، 63، 74 و 87 کیلوگرم به انجام رسید و نکته جالب توجه این است که در این روز قمی‌ها درخشش بیشتری داشتند به سه مدال با ارزش این مسابقات دست پیدا کردند.
همچنین در روز دوم این دوره از پیکارهای قهرمانی کشور، تکواندوکاران در اوزان منهای 58، 68، 80 و به اضافه 87 کیلوگرم روز جمعه 21 مهر ماه به میدان رفتند و از بین نمایندگان اعزامی قم، یک تکواندوکار نیز در روز دوم موفق به کسب مدال شد تا قم در مجموع صاحب چهار مدال این رقابت‌ها شود.
 
* قم بر سکوی چهارم تکواندو مردان ایران
پرونده سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو جوانان و بزرگسالان کشور با عنوان جام سفیر کره‌جنوبی در حالی بسته شد که تعداد 236 تکواندوکار در قالب 32 تیم از استان‌های مختلف با یکدیگر رقابت کردند و قمی‌ها با چهار مدال شامل سه نقره، یک برنز و 37 امتیاز بر سکوی چهارم این پیکارها جای گرفتند.
در رده‌بندی نهایی این مسابقات تیم هیأت‌‌ تکواندو تهران با کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز مجموعا 57 امتیازی شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد، هوگو پوشان البرزی با کسب سه مدال طلا، یک برنز و 55 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند و تکواندوکاران مازندران با دو مدال طلا، یک نقره و 41 امتیاز سوم شدند.
 
* رضاپور: نگرفتن طلا از 3 فینال قابل تصور نیست
مربی تیم هیأت‌‌ تکواندو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، عملکرد اعضای این تیم را در روز نخست پیکارهای قهرمانی کشور ستودنی دانست و اظهار کرد: زمانی که دو تکواندوکار قم به فینال رقابت‌ها رسیدند، قم بخت اول کسب عنوان قهرمانی این پیکارها بود.
روح‌الله رضاپور با بیان اینکه سه مدال از چهار مدال تیم هیأت‌‌ تکواندو قم از روز نخست مسابقات کسب شد، اضافه کرد: حاصل کار تکواندوکاران ما در نخستین روز مسابقات جوانان و بزرگسالان کشور سه مدال بود اما متاسفانه دست بچه‌های ما از طلا کوتاه ماند.
وی با بیان اینکه نگرفتن مدال طلا از سه فینال این رقابت‌‌ها قابل تصور نیست، خاطرنشان کرد: علی چهرقانی و محسن جباری به ترتیب در اوزان اول و هفتم با عملکردی بسیار خوب و خیره‌کننده حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست دادند تا مجوز حضور در فینال این دوره از پیکارها را به دست بیاورند اما باور اینکه بازی‌های فینال را به حریفان باختند هنوز برای ما سخت است.
 
* چهرقانی نخستین نقره‌ای تکواندو قم در وزن اول
در وزن اول رقابت‌های تکواندو قهرمانی جوانان و بزرگسالان ایران، تکواندوکاران منهای 54 کیلوگرم به روی شیاپچانگ رفتند و با توجه به نتایج مراحل مختلف، سرانجام ابراهیم سفری از تهران و علی چهرقانی از قم مجوز حضور در دیدار نهایی و رقابت برای کسب مدال طلا را به دست آوردند.
چهرقانی که در سال 2015 عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود و بارها در آستانه اعزام تیم‌ ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی دانشجویان جهان و چند تورنمنت دیگر به اردو دعوت شده، در فینال این وزن نتیجه را به حریف تهرانی خود واگذار کرد.
در رده‌بندی نهایی این وزن ابراهیم صفری از تهران قهرمان شد، علی چهرقانی از تیم هیأت‌‌ تکواندو قم عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و مقام سوم مشترک به امیرحسین ربانی از تیم هیأت‌‌ تکواندو آذربایجان‌غربی و امیرمحمد زارعی از تیم هیأت‌‌ تکواندو بوشهر تعلق گرفت.
 
* درخشش نشان برنز روی سینه شازده‌احمدی
محمدمهدی شازده‌احمدی یکی از سه مدال‌آور تیم هیأت‌‌ تکواندو قم در روز نخست پیکارهای قهرمانی کشور بود، تکواندوکاری که در وزن پنجم با تکواندوکاران منهای 74 کیلوگرم مبارزه کرد و تنها با یک باخت از رسیدن به مسابقه پایانی و حفظ شانس طلا یا نقره بازماند.
در رده‌بندی پایانی پیکارهای وزن پنجم تکواندو قهرمانی جوانان و بزرگسالان ایران، سیدحسین احسانی از تیم هیأت‌‌ مازندران بر سکوی نخست جای گرفت تا صاحب نشان طلای این پیکارها شود، رسول کسرایی از تیم هیأت‌‌ خراسان‌رضوی به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد و مقام سوم مشترک را محمدمهدی شازده‌احمدی از قم و رامین حسین‌قلی‌زاده از البرز به خود اختصاص دادند.
 
* جباری دومین نقره‌ای تیم هیأت‌‌ تکواندو قم
در شرایطی که تکواندوکاران منهای 87 کیلوگرم در وزن هفتم این دوره از مسابقات به میدان رفتند، محسن جباری نماینده قم همانند علی چهرقانی که در وزن اول به فینال رسیده بود، با ارائه مبارزات دیدنی خود مجوز صعود به مسابقه نهایی این وزن را کسب کرد تا نقره خود را قطعی کند.
جباری در فینالی سخت و نفس‌گیر به آرش دباغ‌تفرشی از تیم هیأت‌‌ تکواندو البرز نتیجه را واگذار کرد و دومین نشان نقره تیم هیأت‌‌ تکواندو قم را به ارمغان آورد، در حالی که در رده‌بندی نهایی این وزن مهرزاد احمدی از تیم هیأت‌‌ گیلان و آرمان مهدوی‌راد از تیم هیأت‌‌ تکواندو همدان مشترکا سوم شدند و برنز گرفتند.
 
* صفایی و حسرت رسیدن به نشان طلا
بعد از اینکه تیم هیأت‌‌ تکواندو قم در روز نخست پیکارهای قهرمانی کشور دو مدال طلا را از دست داد، در روز دوم به درخشش دیگر نماینده‌های خود امیدوار بود تا اینکه محمد صفایی ملی‌پوش تکواندو قم در وزن چهارم با تکواندوکاران منهای 68 کیلوگرم به رقابت پرداخت و با اقتدار به مسابقه پایانی راه یافت.
تمام امیدها به صفایی بود که از چند سال سابقه عضویت خود در اردوی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف ایران و حضور در رقابت‌های بین‌المللی 2017 تکواندو قزاقستان نهایت بهره را برده و نخستین مدال طلای مسابقات سال 1396 قهرمانی جوانان و بزرگسالان ایران را از آن خود کند اما این اتفاق رخ نداد.
در رده‌بندی نهایی وزن منهای 68 کیلوگرم مسابقات قهرمانی تکواندو جوانان و بزرگسالان ایران، سروش احمدی از تیم هیأت‌‌ مازندران به مقام قهرمانی دست یافت، محمد صفایی از تیم هیأت‌‌ تکواندو قم نایب‌قهرمان و صاحب نشان نقره شد و مقام سوم مشترک به امیرمحمد بخشی از آذربایجان‌شرقی و امیرحسین کولیوند از تهران رسید.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbgwbs.rhbaspiuur.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما