يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 54868
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم با معاون وزیر بهداشت مطرح شد

لزوم رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم

مسؤولان برای اشتغال دانشجویان برنامه ویژه داشته باشند
قم نيوز : قم نیوز: رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی، اختصاص بودجه ویژه برای امور رفاهی دانشجویان، افزایش تسهیلات دانشجویی، ایجاد خوابگاه ویژه افراد متاهل و توجه به اشتغال دانشجویان از جمله درخواست‌های مطرح شده در نشست نمایندگان شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
لزوم رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم/مسؤولان برای اشتغال دانشجویان برنامه ویژه داشته باشند
لزوم رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم/مسؤولان برای اشتغال دانشجویان برنامه ویژه داشته باشند
به گزارش قم نیوز نشست محمدرضا داوودآبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نمایندگان شوراهای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم در تالار علامه طباطبایی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

کاظم احمدگل دبیر شورای صنفی دانشکده پزشکی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه شوراهای صنفی باید به جایگاه‌های اصلی خود در دانشگاه‌های سراسر کشور برسند، اظهار کرد: بر اساس قانون باید ردیف بودجه‌ای برای امور رفاهی دانشجویان وجود داشته باشد تا با استفاده از این ردیف مشکلات رفاهی رفع شود.

وی اضافه کرد: موقعیت مکانی مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم درگیر پراکندگی است به همین علت برای تامین سرویس دانشجویان باید روزانه شاهد رفت و آمد گسترده اتوبوس‌ها باشیم؛ خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مشکلات مختلفی دارند که امیدواریم با نگاه ویژه مسؤولان این مشکلات رفع شود.

همچنین علی ابوترابی دبیر خوابگاه برادران امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اکنون نزدیک به 200 نفر در این خوابگاه حضور دارند، عنوان کرد: کمبود برخی از امکانات مورد نیاز در این خوابگاه به عنوان یکی از مشکلات اصلی دانشجویان مطرح است که امیدواریم با اختصاص بودجه ویژه بتوانیم شاهد ساختن خوابگاه جدید باشیم.

وی از حضور 470 دانشجوی متاهل در دانشگاه علوم پزشکی قم یاد کرد و گفت: ایجاد خوابگاه متاهلان نیز برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد؛ تسهیلات بانکی که برای دانشجویان بومی و غیربومی نیز اختصاص داده می‌شود باید متفاوت باشد چرا که دانشجویان غیربومی با هزینه‌های بیشتری روبرو هستند.

زهرا حیدریان دبیر شورای صنفی دانشکده بهداشت نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید برای اشتغال دانشجویان نیز برنامه ویژه داشته باشد تا علاوه بر اینکه آینده اشتغال دانشجویان تضمین می‌شود به اشتغال دانشجویان در زمان تحصیل نیز توجه شود.

در پایان این نشست معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خوابگاه‌های مختلف از نظر وسعت و کیفیت رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: بر اساس این رتبه‌ها اجاره بهای خوابگاه‌ها عادلانه اعلام و روش‌های مطلوبی برای پرداخت آن تعیین می‌شود تا پرداخت هزینه‌های سنگین بر دوش دانشجویان نباشد.

محمدرضا داوودآبادی فراهانی یادآور شد: در هیچ جای دنیا آموزش عالی رایگان نیست؛ هر چند تامین اعتبارات مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانشجویان دنبال می‌شود اما باید به سمت فضایی حرکت کنیم که از مشارکت دانشجویان نیز به صورت درست استفاده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaanm.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما