يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 54870
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی قم:

استان قم در جذب سرمایه گذار خارجی موفق عمل نکرده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: متاسفانه با تمام تلاش‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در طی چندسال، به دلیل پاره ای از بروکراسی‌ها، استان قم در جذب سرمایه گذار خارجی نسبت به سایر استان‌ها دیگر موفق عمل نکرده است.
استان قم در جذب سرمایه گذار خارجی موفق عمل نکرده است
استان قم در جذب سرمایه گذار خارجی موفق عمل نکرده است
 به گزارش قم نیوز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این ماه در اتاق بازرگانی قم با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های دولتی و روسای تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی قم در این نشست ضمن اشاره به رکن اصلی تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یادآورشد: شورای گفت‌وگو که در ادامه منطقی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ایجاد شده است  و اساس آن تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی بر مبنای بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرائی مناسب به مراجع ذیربط است ولی متاسفانه بخش خصوصی بهره کافی از این  قانون نبرده است .

ابوالفضل خاکی با بیان اینکه انتظار بخش خصوصی از پیگیری و اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب وکار در سهم استانی خود رونق اقتصادی است تاکید کرد: ماحصل اجرای قانون بهبود فضای کسب وکار فقر زدایی از سیمای استان و اشتغالزایی است و اکنون نیز بخش خصوصی امیدواراست با کمک استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی در خصوص اشتغالزایی در استان مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به عملکرد استان قم در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی نیز افزود: متاسفانه با تمام تلاش‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در طی چندسال، به دلیل پاره ای از بروکراسی‌ها، استان قم در جذب سرمایه گذار خارجی نسبت به سایر استان‌ها دیگر موفق عمل نکرده است.

خاکی با بیان اینکه استان قم در بهره گیری از ظرفیت‌های پیمان خواهرخواهندگی با استان "گانسو چین" در خصوص جذب سرمایه گذار در راستای توسعه پروژه‌های عمرانی موفق نبود به پیشرفت کند پروژه قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی قم با گلایه از عدم حضور بخش خصوصی در جلسات مرتبط با پروژه فرودگاه قم در خصوص جذب سرمایه گذار و بهره مندی از توان بخش خصوصی برای راه اندازی وتکمیل این پروژه؛ تشکیل کمیته ای در استانداری با همکاری بخش خصوصی را ضروری دانست .

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdzj0k.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما