يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 54875
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد اربعین استان قم مطرح شد

ضرورت برگزاری مردمی مراسم زیارت اربعین

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه ستاد اربعین استان قم بر ضرورت برگزاری مردمی مراسم زیارت اربعین تاکید شد.
ضرورت برگزاری مردمی مراسم زیارت اربعین
ضرورت برگزاری مردمی مراسم زیارت اربعین
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد اربعین استان قم عصر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران موکب‌های قم در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

حسین خلج عضو هیأت امنای موکب حضرت معصومه(س) در ابتدای این جلسه با اشاره به اسکان زائرین در این موکب اظهار کرد: سال گذشته هر شب بیش از سه هزار زائر در موکب حضرت معصومه(س) اسکان پیدا می‌کردند، همچنین دو برابر این تعداد به صورت روزانه پذیرایی از زائرین صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال به دنبال افزایش تعداد اسکان زائرین در موکب حضرت معصومه(س) هستیم، در این موکب به دنبال رقابت با موکب‌های عراقی نیستیم، میزبان اصلی زائرین اربعین مردم عراق هستند.

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در ادامه این جلسه با اشاره به موکب‌های استان قم اظهار کرد: این استان 40 موکب در ایام اربعین دارد و انتظار داریم که صدا و سیمای قم گزارش‌های خبری را از این موکب‌ها در این ایام تهیه کند.

وی افزود: جلوی صدور ویزای غیرقانونی عراق را در استان قم خواهیم گرفت و اداره اماکن به شدت با دفاتر غیرمجاز در این زمینه برخورد می‌کند، صدور ویزای غیرقانونی عراق برای استان قم و کشور مشکل به وجود می‌آورد.

اکبر رضایی مدیرکل حج و زیارت استان قم در بخش دیگری از این جلسه گفت: تاکنون در استان حدود هفت هزار نفر از زائرین اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند و این ثبت نام ادامه دارد، همچنین چهار هزار ویزا در دفتر کنسولی عراق در شهر قم صادر شده است و صدور ویزا در این دفتر ادامه دارد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در پایان جلسه در خصوص موکب‌های استان قم تصریح کرد: امسال تعداد موکب‌های اربعین استان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، البته باید آسیب شناسی لازم در خصوص فعالیت موکب‌ها صورت بگیرد تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای بهترشدن خدمات به زائرین اربعین تلاش کنیم، همچنین باید ارتقای برنامه‌های فرهنگی در این مراسم دنبال شود تا مشکلاتی را در این زمینه شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwvaw.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما