يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 54879
منبع : خبرگزاری مهر
استاندار قم تأکید کرد؛

محوریت مسائل فرهنگی در اجرای راهپیمای اربعین حسینی(ع)

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با تأکید بر اهمیت بعد فرهنگی برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) لزوم طرح شاخصه‌های عاشورایی را در این همایش بزرگ مطرح کرد.
محوریت مسائل فرهنگی در اجرای راهپیمای اربعین حسینی(ع)
محوریت مسائل فرهنگی در اجرای راهپیمای اربعین حسینی(ع)
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی در جلسه ستاد اربعین استان قم که عصر یکشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کار برای امام حسین(ع) قدر و منزلتی دارد که در کلام نمی‌گنجد، اظهار کرد: علاقه و عشق به امام حسین(ع) سبب می‌شود که همه با کمال میل و علاقه در این عرصه قدم بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای ارتقای کیفی برگزاری راهپیمایی اربعین در همه ابعاد تلاش شود، افزود: تعداد موکب‌های استان قم به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است و این نشان از علاقه و گرایش مردم برای خدمت رسانی به زائران اربعین است.

استاندار قم تصریح کرد: هر سال که می‌گذرد باید نحوه انجام کار در سال‌های گذشته بازنگری شده و آسیب شناسی صورت بگیرد، خصوصا لازم است در بعد فرهنگی انتظارات و اهداف فرهنگ عاشورایی بیشتر دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید در ارائه خدمات و بهتر شدن خدمات به زوار اربعین تلاش کنند، افزود: بیش از هر چیز باید ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی که موجب اثرگذاری بیشتر خواهد بود دنبال شده و محور برنامه‌ها قرار بگیرد.

صادقی با تأکید بر لحاظ شدن مسائل امنیتی در مدیریت موکب‌ها، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که دشمن ما پیدا کرده است این تهدیدها نسبت به سال گذشته بیشتر و پیچیده‌تر شده است.

امنیت مراسم اربعین باید تأمین شود

وی ادامه داد: شناسایی ابعاد و اندازه تهدید دشمنان سخت‌تر شده و در یک بی‌نظمی برنامه‌های دشمن در حال انجام است که این کار کمیته‌های امنیتی را سخت‌تر و بیشتر می‌کند.

استاندار قم تأکید کرد: روابط بین الملل کنونی و مسائل التهاب سیاسی و ضرباتی که دشمن خورده است ممکن است سبب شود که به نحوی در صدد جبران برآید، به همین دلیل باید پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد که خدشه‌ای به امنیت این راهپیمایی وارد نشود.

صادقی بر اهمیت محوریت اجرای برنامه‌های راهپیمایی توسط عراقی‌ها هم تأکید کرد و گفت: موکب‌های استان لازم است که به نحوی پیش بروند که این موضوع به صورت عملی محقق شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcco4qp.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما