يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 54891
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

خدمت رسانی 40 موکب استان قم به زائرین اربعین

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: استان 40 موکب در ایام اربعین دارد و انتظار داریم که صدا و سیمای قم گزارش‌های خبری را از این موکب‌ها در این ایام تهیه کنند.
خدمت رسانی 40 موکب استان قم به زائرین اربعین
خدمت رسانی 40 موکب استان قم به زائرین اربعین
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت اعزام مبلغین به موکب‌های اربعین اظهار کرد: باید با اعزام روحانیون آموزش دیده کارهای فرهنگی مناسبی را در ایام اربعین در موکب‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم حرکت قطار قم کربلا تجربه خوبی باشد تا در طول سال بتوانیم که با قطار  زائرین را به کربلا ببریم، قیمت بلیت قطار قم کربلا به صورت یکطرفه 190 هزارتومان و به صورت دوطرفه 380 هزار تومان است و در این قطار صبحانه، ناهار و شام به زائرین داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: جلوی صدور ویزای غیرقانونی را در استان خواهیم گرفت و اداره اماکن به شدت با دفاتر غیرمجاز در این زمینه برخورد می‌کند، صدور ویزای غیرقانونی برای استان قم و کشور مشکل به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: استان قم 40 موکب در ایام اربعین دارد و انتظار داریم که صدا و سیمای قم گزارش‌های خبری را از این موکب‌ها در این ایام تهیه کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: جلسات ستاد اربعین استان هر هفته برگزار می‌شود، اربعین یک حرکت مردمی است و ما تنها پشتیبان مردم هستیم، دستگاه‌های اجرایی پولی برای دادن به موکب‌ها ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر تیمی را از استان قم به مرز مهران اعزام می‌کنیم تا این تیم آخرین وضعیت این مرز را بررسی کنند.

حمید مکارم رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم در ادامه جلسه با اشاره به نمایندگی‌های ایران در عراق اظهار کرد: کشورمان پنج نمایندگی در عراق از جمله یک سفارت و چهار کنسولگری دارد، باید مواردی همچون دستگیری، فوت و گمشدگی زائرین ایرانی به نمایندگی‌های رسمی کشورمان اطلاع داده شود.

وی افزود: دولت عراق به شدت با زائرینی که بدون ویزا و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، برخورد می‌کند و بازداشت در انتظار این افراد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgq79n.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما