دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 54892
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه:

فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت در عرصه بین الملل است

اولویت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه استفاده از ظرفیت ها است
قم نيوز : قم نیوز: امروز فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت های بین المللی ایجاد کرده است و می توان با برنامه ریزی مناسب، در این عرصه ها ورود کرد.
فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت در عرصه بین الملل است/ اولویت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه استفاده از ظرفیت ها است
فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت در عرصه بین الملل است/ اولویت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه استفاده از ظرفیت ها است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در جلسه کمیته هم اندیشی بین المللی منطقه آمریکای لاتین که با حضور فعالان بین المللی این منطقه از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مؤسسه اندیشه شرق، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه در سالن جلسات آیت الله حائری یزدی مرکز مدیریت حوزه های علمیه درجمکران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های قابل توجه در حوزه، حوزویانی  هستند که در منطقه خاصی از عرصه بین الملل، کارشناسی و تخصص ویژه دارند و به همین دلیل، طرحی با عنوان کمیته های هم اندیشی تهیه شد تا بتوانیم از ظرفیت کارشناسان و متخصصان استفاده نماییم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: کارشناسان این جلسات باید برای جامعه هدف حوزه های علمیه اعم از مراجع، مدیران، طلاب و اساتید برنامه داشته باشند تا بتوانیم به دستاوردهای مناسبی در این زمینه رسیده و از کمبودها و کاستی های موجود بکاهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: استفاده از مجموعه های خارج از حوزه؛ اما مرتبط با موضوع آمریکای لاتین از برنامه های ماست و می توانیم از ظرفیت های موجود استفاده نماییم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت های بین الملل حوزه های علمیه، بیان داشت: اولویت بین الملل حوزه، راه اندازی مرکز یا حوزه در خارج از کشور نیست؛ بلکه استفاده از ظرفیت های موجود و بالفعل از اهداف ما می باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: بهره گیری حداکثری از ظرفیت فعالان و تشکل های بین المللی طلاب از دیگر برنامه های این مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ابراز داشت: امروز بیش از 5 هزار طلبه زبان دان در زبان های گوناگون در حوزه های علمیه وجود دارد که در سطح بالای متوسط بوده و همچنین 50 تشکل بین المللی نیز وجود دارد که ذخیره ارزشمندی برای پیشبرد اهداف می باشند.

وی به برخی کاستی ها نیز اشاره و خاطرنشان ساخت: امروز متأسفانه برای مردم چین به اندازه انگشتان دست مبلغ نداشته و ظرفیت موجود،  متناسب با نیازهای عرصه بین الملل نیست.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز زبان رسمی حوزه های علمیه، فارسی-عربی است و طلاب در موضوع مکالمه نیز برنامه هایی را خواهند داشت تا بتوانند بینش بین المللی پیدا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: هم افزایی حداکثری با تمام نهادهای بین المللی از دیگر برنامه های ما در این مرکز است؛ چراکه فعالیت های انجام نشده بسیاری وجود دارد که باید در آن ورود کرد.

وی بیان داشت: امروز حیطه کاری جامعه المصطفی، تربیت طلاب غیرایرانی و حیطه فعالیت حوزه های علمیه، تربیت طلاب ایرانی است که در کنار یکدیگر می توانند کارهای مناسبی انجام دهند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: یکی از اولویت کمیته هم اندیشی منطقه آمریکای لاتین، پیداکردن شناخت مشترک از وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در عرصه های بین المللی است تا بتوانیم برنامه های مناسبی راه اندازی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ابراز داشت: امروز ارائه موضوعات پایان نامه نویسی از مطالباتی است که از ما وجود داشته و این کمیته می تواند کمک شایانی انجام دهد.

وی اظهار داشت: همچنین برای مهارت افزایی طلاب زبان دان، موضوعاتی مورد نیاز است که اعضای این کمیته می توانند کمک مناسبی انجام دهند؛ چراکه در منطقه مورد نظر حضور داشته و با مباحث آشنایی بهتری دارند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ابراز داشت: امروز فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت های بین المللی ایجاد کرده که می توان با برنامه ریزی مناسب، در این عرصه ها ورود کرد.

حضور در رسانه ها از ضروریات است

همچنین در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین رجائی نیا نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز در موضوع تبلیغ در حوزه های علمیه کارهای مناسبی صورت گرفته و بخش تبلیغ بین الملل یکی از آن فعالیت هاست که مناسب است در این کمیته به شرح گذاشته شده تا بتوان درباره آن به بحث و گفت و گو نشست.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز حضور در رسانه ها، یکی از ضروریاتی است که باید در آن ورود کرد؛ چراکه به وسیله آن می توان بسیاری از معارف و مباحث دینی را عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نیا در پایان تصریح کرد:  با تقسیم کار مناسب می توان از بسیاری از ظرفیت ها استفاده کرد و به نقطه مطلوب رسید.

گفتنی است در این نشست که با حضور فعالان بین المللی آمریکای لاتین و مسئولان نهادهای مرتبط برگزار شد، اعضای حاضر به ارائه پیشنهادات خود نیز پرداختند که مهمترین آنان: «حضور فعال در فضای مجازی»، «واکنش مناسب نسبت به برخی موضع گیری ها علیه ایران و اسلام در کشورهای آمریکای لاتین»، «عرضه تجارب مبلغان موفق به طلاب زبان دان»، «پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه از مراکز بین المللی حاضر در قم»، «حضور فعال دانشگاه مجازی جامعه المصطفی»، «برنامه ریزی مناسب برای طلاب زبان دان و نجات آنان از سردرگمی موجود»، «تقسیم کار میان نهادها و مجموعه های فعال در آمریکای لاتین»، «اطلاع رسانی از دستاوردها و تولیدات مراکز بین المللی»، «دوری از موازی کاری های موجود»، «ارائه راه حلی برای مشکلات مالی موجود برای تبلیغ در عرصه بین الملل»، «تعامل و هم افزایی مجموعه های فعال در آمریکای لاتین»، «اعزام مبلغ کیفی»، «حضور فعال در دانشگاه ها و ایجاد کرسی های ایران شناسی»، «تربیت طلاب زبان دان متناسب با نیازهای منطقه» و ... بوده است.

 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchi6nm.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما