دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 54897
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری شهرداری قم:

پروژه‌های شهری با پدافند غیرعامل پیوند داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: قم از شهر‌هایی است که همیشه مسافران و زائران زیادی در آن حضور دارند و به همین دلیل پیشنهاد می کنم که جلساتی در خصوص مناسبت‌های ملی و مذهبی در استان قم برگزار شود چراکه در این زمینه باید از آمادگی بسیار بالایی برخوردار باشیم.
پروژه‌های شهری با پدافند غیرعامل پیوند داشته باشند

به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که یکشنبه شب در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با بیان این که ریاست کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل با شهرداری قم است گفت: پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی از مهم‌ترین مباحثی است که در زمینه‌ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران به آن توجه داریم.
وی افزود: در همین زمینه نیز کمیته‌ای در شهرداری تشکیل شده است که اعضای تشکیل دهنده این کمیته معاونانِ شهردار، شهردارهای مناطق و مدیر سازمان‌هایی که ارتباط مستقیمی با شهرداری دارند است و همچنین جلسات متعدد و مفیدی نیز برگزار شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: در مناطق هشت گانه قم نیز کارگروه پدافند غیرعامل تشکیل شده و شرح وظایف نیز ابلاغ شده است؛ همچنین مانور‌های مختلفی اجرا شده که تاثیرات آن‌ در برخی از حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده مشهود بود.
وی با اشاره به اصول پدافند غیر عامل گفت: استتار، اختفا، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی و استحکامات و هشدار به موقع از جمله اصول پدافند غیر عامل است.
سامع با بیان اینکه شهر قم یک شهر مناسبتی است گفت: قم از شهر‌هایی است که همیشه مسافران و زائران زیادی در آن حضور دارند و به همین دلیل پیشنهاد می کنم که جلساتی در خصوص مناسبت‌های ملی و مذهبی در استان قم برگزار شود چراکه در این زمینه باید از آمادگی بسیار بالایی برخوردار باشیم.
وی با تاکید بر مطرح شدن پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که همه پروژه‌های اصلی شهری، با موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پیوند داشته باشند تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم به طرح جامع مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: این طرح از طرح‌های بسیار مهمی است که می‌تواند در زمینه پدافند غیر عامل تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تاسیسات مهم شهری مانند گاز و برق باید توسط سامانه هوشمند هشدار سریع مدیریت شوند به بیان ضرورت اجرای این طرح پرداخت.
سامع در ادامه به طرح‌های اسکان و تخلیه اضطراری شهروندان، استفاده از فیبر نوری، استقرار مرکز داده شهردای قم، حمل و نقل شهری و عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از طر‌ح‌های بسیار مهم در زمینه پدافند غیرعامل، طرح سامانه‌های نظارت تصویری است که موجب می‌شود تمام ایستگاه‌های سوخت و پارکینگ‌ها و مکان‌های مختلف دیگر کنترل و نظارت شود.
وی در پایان تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند صوتی اطلاع‌رسان و هشدار دهنده از دیگر طرح‌های مهم هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها در هنگام حوادث، پیام‌های ایمنی را به شهروندان اعلام کرد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdccm4qp.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما