دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 54904
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:

حفاظت از جان مردم و زیرساخت‌های حیاتی کشور از اهداف پدافند غیر عامل است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می‌شود و همواره دو نوع تهدید طبیعی و تهدیدهای انسان‌ساز جامعه بشری را تهدید می‌کند.
حفاظت از جان مردم و زیرساخت‌های حیاتی کشور از اهداف پدافند غیر عامل است

به گزارش قم نیوز مهدی متقیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که یکشنبه شب در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد گفت: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل از روز ششم آبان آغاز و تا دوازدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: شعار هفته پدافند غیر عامل«پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» است که امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.
متقیان در تشریح برنامه‌هایی که در روز ششم تا دوازدهم آبان ماه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در استان قم انجام می‌شود، گفت: نامگذاری‌هایی برای هر روز در هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است که بر این اساس روز شنبه 6 آبان به نام «مصون سازی کشور با تفکر بسیجی و روحیه جهادی»، یک شنبه 7  آبان «خودباوری و اقتدار علمی با حکت انقلابی»، دوشنبه 8 آبان، «پدافند غیر عامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور»، سه شنبه 9 آبان «حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات سایبری»، چهارشنبه 10 آبان «جامعه سالم، آماده در برابر تهدیدات نوین»، پنج شنبه 11 آبان «استحکام بخشی و صیانت‌ از ساخت‌های کشور» و جمعه 12 آبان «حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت‌ مردمی» مشخص شده است.
وی با اشاره به مفهوم پدافند غیر عامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می‌شود و همواره دو نوع تهدید طبیعی و تهدیدهای انسان‌ساز جامعه بشری را تهدید می‌کند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل گفت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم مانند خدمات آب و برق، حفاظت از تاسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ ها، تداوم شبکه های اطلاع رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران ها از مهمترین کارکردها به شمار می آید.
وی با اشاره به اهداف سازمان پدافند غیر عامل گفت: تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، فرهنگ سازی مفاهیم پدافند غیر عامل در حوزه‌های مختلف، تبیین نقش‌های پدافند غیر عامل در جامعه و ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه‌های کشور در اجرای سیاست‌ها، طرح و برنامه‌ پدافند غیر عامل از جمله اهداف سازمان پدافند غیر عامل است.
متقیان با اشاره به بند ز تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور گفت: براساس این قانون همه دستگاه‌هایی که توسط سازمان پدافند غیر عامل به عنوان دستگاه‌هایی که دارای زیر‌ساخت‌های مهم و حیاتی هستند شناخته شوند باید یک درصد از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای خود را به مصون سازی زیر ساخت‌ها و اجرای طرح پدافند غیر عامل اختصاص دهند و این فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: امیدوارم دستگاه‌ها و سازمان‌های مشمول تا ماه آینده آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل و مصون‌سازی زیر ساخت اعلام کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcba9bs.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما