دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 54910
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اجراي طرح نظام مراقبت اجتماعي دانش‌آموزان در 12 مدرسه قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از اجراي طرح نظام مراقبت اجتماعي دانش‌آموزان در 12 مدرسه استان قم خبر داد.
اجراي طرح نظام مراقبت اجتماعي دانش‌آموزان در 12 مدرسه قم

به گزارش قم نیوز علیرضا مظاهری امروز در قم، با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به صورت آزمایشی در 12 مدرسه اظهار کرد: این طرح با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آغاز شد که طی آن آموزش، غربالگری و درمان، بازتوانی و حمایت‌های اجتماعی و مادی و معنوی در قالب بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه مراقبت گفت: آموزش پیشگیرانه و توانمند کردن علمی و مهارتی دانش‌آموزان در برابر اعتیاد، ‌رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در قالب چند طرح در مدارس اجرا می شود.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: این آموزش‌ها در سال‌ 95ـ94 با هماهنگی آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان شکل گرفت که فعالیتی در زمینه توانمند کردن دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه به صورت همزمان را شامل می‌شود.
وی یادآور شد: گزارش‌های تحلیلی این طرح به دستگاه‌های بالادستی ارسال شد که بر همین اساس 13 استان در سال 96ـ95 علاوه بر استان قم مجری این برنامه شدند و امسال در تفاهم‌نامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد کردند این طرح در تمام استان‌ها برای دانش‌آموزان متوسطه دوم اجرا می‌شود.
مظاهری با اشاره به طرح مهارت‌های مراقبت از خود گفت: این طرح برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی اجرا می‌شود و مکمل کتاب مطالعات اجتماعی است که چند فصل آن مبحث آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته 239 آموزشگاه به عنوان مجری طرح مهارت مراقبت از خود بودند و بالغ بر 14 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 136
 
https://qomnews.ir/vdciu3aw.t1a5z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما