دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 54916
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست امور معماری و شهرسازی خبر داد

لزوم افزایش محرک‌های توسعه‌ای در بافت‌های فرسوده شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: نحوه ورود در بافت فرسوده باید به شکلی باشد که بتوانیم جمعیت ساکن محدوده را با اقدامات پیشگیرانه افزایش دهیم و محرک‌های توسعه‌ای در این مناطق ایجاد شود.
لزوم افزایش محرک‌های توسعه‌ای در بافت‌های فرسوده شهر قم

به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با بیان اینکه کاهش خطرپذیری و ارتقاء ایمنی شهر یکی از اهداف و افق‌های فعالیت این معاونت می باشد گفت: این هدف در قالب یک راهبرد، یک سیاست و 6 طرح در برنامه پنج ساله تعریف شده و در شرایط کنونی یکی از چالش‌های مهم مدیریت شهری است.
وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این هدف را بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و افزود: نوسازی این بافت‌ها یکی از راهبردهای مهم در این بخش بوده و سیاست این بخش ارتقاء کمی و کیفی سرانه‌های خدمات شهری در محدوده بافت‌های فرسوده است.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه نحوه ورود در بافت فرسوده باید به شکلی باشد که بتوانیم جمعیت ساکن محدوده را با اقدامات پیشگیرانه افزایش دهیم و محرک‌های توسعه‌ای در این مناطق ایجاد شود ادامه داد: طرح‌های این بخش شامل شناسایی محدوده‌ها، نقاط ناایمن و ایمن‌سازی آنها، تهیه طرح‌های بازآفرینی و افزایش سرانه خدمات شهری، پیشگیری از گسترش محدوده بافت فرسوده و تدوین ضوابط و شیوه‌های مدیریتی برای مداخله در بافت است.
وی با اشاره به مشکلات کلان‌شهرهای کشور در بهسازی، نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی خاطرنشان کرد: این هدف یکی از اهداف کلان‌شهرها است که در قم هم شرایط نامناسبی دارد و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcepo8n.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما