> افتتاح و راه اندازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم | قم نیوز
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 54919
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم خبر داد:

افتتاح و راه اندازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به ظرفیت ۱۴ ایستگاه موجود راه اندازی شده که سبب شده تعداد ایستگاهای آتش‌نشانی فعال استان به ۲۴ ایستگاه برسد که با توجه به جمعیت بالای استان قم امری ضروری است.
افتتاح و راه اندازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم
افتتاح و راه اندازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم
معاون شهردار قم خبر داد:
افتتاح و راه اندازی ۱۰ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم

معاون شهردار قم گفت: ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به ظرفیت ۱۴ ایستگاه موجود راه اندازی شده که سبب شده تعداد ایستگاهای آتش‌نشانی فعال استان به ۲۴ ایستگاه برسد که با توجه به جمعیت بالای استان قم امری ضروری است.
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با تأکید بر اهمیت آموزش‌های عمومی در رابطه با پدافند غیرعامل، اظهار داشت: آموزش‌های مداومی برای رانندگان اتوبوس و تاکسی‌های شهری با موضوع پدافند و مدیریت بحران برگزار شده است.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با تأکید بر آمادگی شهرداری در برابر حوادث احتمالی، افزود: با اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قم تخلیه، جابه‌جایی و اسکان ضروری مردم شهر از 5 محله به 7 محله افزایش پیداکرده است.
سامع تصریح کرد: ثبت تخلف‌ها و ثبت پلاک، نصب تابلوهای هشدار دهنده و اطلاع‌رسانی هوشمند از جمله موارد مهمی است که در شرایط عادی و بحرانی به بخش حمل‌ و نقل کمک شایانی می‌کند که در این زمینه‌ها نیز خدمات شهری شهرداری بسیار فعال بوده است.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی پارکینگ‌های مبادی ورودی و خروجی استان، خاطرنشان کرد: با این اقدام هوشمندسازی شهرداری در پارکینگ‌های ورودی و خروجی شهر و نصب دوربین در آن‌ها هر ترددی ثبت می‌شود.
معاون شهردار قم با اشاره به افزایش سامانه‌های شنیداری در سطح شهر، عنوان کرد: در حال حاضر 15 سامانه شنیداری در سطح شهر فعال است که در آینده‌ای نزدیک به 30 سامانه افزایش پیدا کرده که در حال حاضر مهم‌ترین استفاده از این سامانه‌های شنیداری در پخش اذان نمود دارد.
سامع ادامه داد: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع در مواقع بحران و مدیریت بحران از این سامانه‌های شنیداری به‌منظور انتقال پیام‌های پدافند غیرعامل از یک محل مرکزی جهت اطلاع شهروندان استفاده خواهد شد.
وی با بیان احتمال اختلال در رسانه‌های جمعی در شرایط بحرانی، تأکید کرد: در مواقع بروز بحران بسیاری از سیستم‌های اطلاع‌رسانی از جمله صدا و سیما ممکن است با اختلال روبه‌رو شود که در این مواقع بلندگوهای مساجد امکان مناسبی برای اطلاع‌رسانی مردم محسوب می‌شود.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ادامه داد: 10 ایستگاه آتش‌نشانی به ظرفیت 14 ایستگاه موجود افزوده‌ شده که سبب شده تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعال استان به 24 ایستگاه برسد که با توجه به جمعیت بالای استان قم امری ضروری است.
سامع تأکید کرد: 300 میلیارد ریال تجهیزات آتش‌نشانی برای تجهیز ظرفیت آتش‌نشانی قم خریداری‌ شده که 100 میلیارد ریال آن را دفتر مقام معظم رهبری تأمین کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سوله‌های بحران و اماکن اسکان اضطراری قم افزایش پیدا کرده همچنین ایجاد شبکه ایمن حمل‌ و نقل درون‌ شهری نیز از پایه‌های مهم مدیریت بحران در پدافند غیرعامل است که نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است که تکمیل بلوار آیت‌الله بروجردی و بلوار زائر بخشی از این شبکه ایمن را تأمین می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwwnm.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما