دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 54932
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم مطرح كرد

شكوفايي مجدد اسلام ناب در دوران امامت امام سجاد(ع)

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: دوران امامت امام سجاد(ع) را مي‌توان دوران شكوفايي دوباره اسلام ناب در نظر گرفت بنابراين نهضت پيشواي چهارم شيعيان روشنگرانه، آگاهانه و بادرايت بود كه تاريخي بي‌نظير را براي اسلام رقم زد.
شكوفايي مجدد اسلام ناب در دوران امامت امام سجاد(ع)
شكوفايي مجدد اسلام ناب در دوران امامت امام سجاد(ع)

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای چهارم شیعیان با اشاره به وضعیت و شرایط دوران امام سجاد(ع) اظهار کرد: در این دوران جریان‌های انحرافی در جامعه حاکم شده بود و رفتار مردم به سمت امور غیر ارزشی گرایش داشت.
وی خاطرنشان کرد: جامعه نبوی مملو از آثار ارزشی، احکام، مردم باایمان و بااعتقاد بود ولی به مرور اعتقادات و تعهدات سست و ایمان‌ها کمرنگ شد.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان‌های مختلف مانند ورود خلفا پس از جریان اسلام و توحید محقق شد گفت: با گرایش مردم به سمت امام علی(ع) و قبول کردن ولایت و خلافت این امید وجود داشت تا با روی کار آمدن جریان اصیل ولایی آسیب‌های وارد شده به بدنه اجتماعی کمرنگ‌تر شود.
وی عنوان کرد: امیر مؤمنان(ع) تمام تلاش خود را بر همین اساس معطوف داشتند و جامعه به سرعت در حال حرکت بود تا دوباره همان ارزش‌های اولیه را به دست آورد ولی با شهادت امام علی(ع) و امام حسن(ع) جریان ولایی به سمت جریان انحرافی معاویه گرایش پیدا کرد.
بنیادی با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) گفت: در حقیقت نهضت امام حسین(ع) زنده نگاهداشتن اسلام اصیل در متن جامعه بود و امام مردم را به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد کلان و خرد دعوت می‌کردند.
وی عنوان کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) دوران خفقان اموی آغاز شد که دوران پربار زندگی امام سجاد(ع) با این تاریخ پر فراز و نشیب مواجه بود بنابراین امام سجاد(ع) مردم را به سمت ارزش‌ها هدایت کردند.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هدایت مردم به سمت باورهای دینی، ایمان قوی و اعتقاد محکم نخستین اقدام امام سجاد(ع) بود گفت:‌ این امام بزرگوار از طریق دعا، ارتباط با خدا و مناجات‌های فراوان به هدایت مردم پرداختند تا مردم بازگشت دوباره و نگاهی عمیق به معرفت توحیدی پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: دومین مسئله در دوران امامت امام سجاد(ع) زنده نگاه داشتن مکتب امام حسین(ع) در جامعه آن روز بود زیرا دشمنان اهل بیت(ع) سعی در مخفی نگهداشتن این مکتب داشتند بنابراین حضرت با شیوه‌های گوناگون از جمله بیان مصیبت‌ها، خاطرات تلخ کربلا را یادآوری می‌کردند.
بنیادی با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در زمینه توسعه اسلام گفت:‌ این امام بزرگوار خیمه اصیل اسلام را بر پا کردند و زندگی حضرت بر مبنای ایمان، اعتقاد و سلوک معنوی بود.
وی خاطرنشان کرد: دوران امامت امام سجاد(ع) را می‌توان عصر شکوفایی دوباره اسلام ناب در جامعه در نظر گرفت بنابراین نهضت پیشوای چهارم شیعیان روشنگرانه، آگاهانه و با درایت بود که تاریخی بی‌نظیر را برای اسلام رقم زد.
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پس از شهادت امام سجاد(ع) نیز همین روش از سوی امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) در قالب بیان احکام دینی و معارف ناب اسلامی ادامه پیدا کرد بنابراین دوران این سه امام بزرگوار پایه‌ریزی جریان توحیدی بر اساس اندیشه و فکر اسلامی بود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccioqp.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما