دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 54939
منبع : خبرگزاری فارس
مدير نظارت بر دارو و فرآورده‌هاي مكمل معاونت غذا و دارو استان قم خبر داد

اختصاص 600 میلیون تومان برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج

قم نيوز : قم نیوز: مدير نظارت بر دارو و فرآورده‌هاي مكمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان قم گفت: بیش از 600 میلیون تومان میزان کمکی بوده که برای بیماران خاص و صعب العلاج و نیازمند از طریق اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت تعلق گرفته است.
اختصاص 600 میلیون تومان برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج
اختصاص 600 میلیون تومان برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج
به گزارش قم نیوز حمید اورعی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات ساختمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: 9 کارخانه تولیدکننده داروهای گیاهی، سنتی و مکمل وجود دارد که نظارت بر آنها انجام می‌شود البته پس از تولید نظارت بر توزیع دارو نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 50 شرکت پخش دارو در سطح استان فعالیت داشته و زیر نظارت معاونت غذا و دارو قرار دارند و شرایط نگهداری دارو و استانداردها در آنها رعایت می‌شود تا در زمان مناسب و به میزان کافی دسترسی عادلانه دارو صورت گیرد.

مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نظارت بر سطح عرضه گفت: مراکز مجاز عرضه مانند داورخانه‌ها فعالیت دارند که در کل نزدیک به 160 داروخانه در سطح استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: درمان و فروش دارو در عطاری‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های زنانه و فضای مجازی به عنوان فعالیت غیرمجاز در پیگیری و نظارت قرار دارد.

اورعی با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه تجویز و مصرف دارو گفت: کمیته‌های تخصصی در معاونت غذا و دارو تشکیل می‌شود که از نظر مصرف و تجویز منطقی دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها و اقلام تزریقی در حوزه کمیته انضباطی قرار می‌گیرند و آموزش‌های مردمی برای آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغی برای یارانه دارویی بیماران صعب العلاج به معاونت غذا و داروی سراسر کشور تعلق می‌گیرد گفت: بر همین اساس واحدی در معاونت غذا و دارو تشکیل شده و کمک هزینه به بیماران ارائه می‌شود که در 6 ماهه نخست سال 96 بالغ بر 3 هزار حواله برای تخفیف به بیماران صادر شده و بیش از 600 میلیون تومان میزان کمکی بوده که برای بیماران خاص و صعب العلاج و نیازمند از طریق اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت تعلق گرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhhei.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما