سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 54940
منبع : خبرگزاری فارس
مدير آزمايشگاه كنترل مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي استان قم خبر داد

جمع‌آوري 60 درصد از نمونه‌ها از مراكز عرضه براي آزمايش

قم نيوز : قم نیوز: مدير آزمايشگاه كنترل مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي استان قم گفت: بيش از 60 درصد نمونه‌هايي كه به آزمايشگاه ارسال مي‌شود از سوي معاونت بهداشتي از سطح عرضه يعني فروشگاه‌ها، كارگاه‌ها و رستوران‌ها نمونه‌برداري و براي آزمايش ارسال مي شود.
جمع‌آوري 60 درصد از نمونه‌ها از مراكز عرضه براي آزمايش
جمع‌آوري 60 درصد از نمونه‌ها از مراكز عرضه براي آزمايش
به گزارش قم نیوز قادر اسدزاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی غذا که در سالن جلسات ساختمان غذا و دارو برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی اظهار کرد: در این بخش نمونه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی آزمایش می‌شوند که در دو سطح تولید و عرضه نمونه‌برداری و به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد نمونه‌هایی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود از سوی معاونت بهداشتی از سطح مراکز عرضه یعنی فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها و رستوران‌ها نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال می‌شود و حدود 40 درصد از سطح تولید مانند کارخانجات نمونه‌برداری و ارسال می‌شود.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در هر واحد تولیدی که پروانه ساخت و بهره‌برداری دریافت می‌کند آزمایشگاه کنترل کیفیت مستقر است گفت: این آزمایشگاه تولیدات کارخانه را کنترل می‌کند که از جمله فعالیت‌های این حوزه کنترل آزمایشگاه‌های واحدهای تولیدی است.

وی عنوان کرد:‌ طرح‌های کشوری مانند طرح حذف جوش شیرین از نان و نمک‌های یددار اجرا می‌شود که بر همین اساس نمونه‌های این بخش نمونه‌برداری و در آزمایشگاه کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg9bs.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما