سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 54952
منبع : خبرگزاری فارس
حقوقدانان برجسته عرصه بین‌الملل:

باید دولت میانمار به تبعیت و پذیرش حقوق مسلمانان ملزم شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از حقوقدانان برجسته عرصه بین‌الملل گفت: باید در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هر ارتباط دیگری در تعاملات بین‌المللی دولت میانمار را به تبعیت و پذیریش رعایت حداقل‌های حقوق مسلمانان میانمار ملزم کنیم.
باید دولت میانمار به تبعیت و پذیرش حقوق مسلمانان ملزم شود

به گزارش قم نیوز غلامعلی قاسمی در همایش بررسی حقوقی فجایع ضدانسانی علیه مسلمانان در کشورهای بحرین، میانمار و یمن که در تالار همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: محاصره غذایی منطقه مسلمان‌نشین میانمار به عنوان یکی از مباحث ضد حقوقی است که باید پیگیری شود؛ این منطقه اقتصادی برای برخی از کشورها از جمله چین اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان میانمار با وجود قدمت طولانی به عنوان شهروند در این کشور شناخته نمی‌شوند، اضافه کرد: میانمار اهمیت ژئوپولیتیک دارد چرا که مستکبران در این کشور برای کاهش جمعیت مسلمانان تلاش می‌کنند؛ تندروهای بودایی نیز ربطی به بودایی‌ها ندارند چرا که دست‌نشانده رژیم صهیونیستی هستند.
این حقوقدان برجسته عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: مباحثی که اخیرا ترامپ مطرح کرده ردگم کردن است، برای اینکه همگان از مباحث اصلی جهان اسلام غافل شویم در حالی که ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.
وی یادآور شد: به فردی جایزه صلح نوبل داده می‌شود که اکنون به عنوان مظهر بی‌رحمی شناخته می‌شود به همین علت می‌توانیم بگوییم که جایزه صلح نوبل، جایزه جنایات است چرا که شخصیت دارنده این جایزه چشم خود را نسبت به واقعیت‌ها بسته است و اخبار جنایات را جعلی می‌داند.
اخوان فرد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز دنیا علیه ایران اسلامی ایستاد و به همین علت بسیاری از اسرای جنگ از مردم دیگر کشورها بودند، گفت: مظلومیت مردم میانمار به مظلومیت مردم ایران شبهات دارد، اگر توانستیم در هشت سال دفاع مقدس خود را ثابت و تثبیت کنیم. مردم مسلمان میانمار نیز با نقشه راه مطلوب و بصیرت می‌توانند کار خود را به نتیجه برساند و مقابل زورگویی‌ها ایستادگی کنند.
وی تاکید کرد: باید راهپیمایی اربعین را به عنوان یک فرصت جدی بگیریم؛ آتش به اختیار یعنی در این حرکت بزرگ جهان اسلام پیام مسلمانان میانمار را به گوش همگان برسانیم چرا که سوابق این جنایات نیز از نظر حقوق بشر به خوبی قابل بررسی است.
عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه دولت میانمار بسیاری از مسلمانان را به بردگی گرفته است، مطرح کرد: آزادی در محل سکونت از حقوق هر فرد است اما این حقوق در میانمار مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: حقوق مسلمانان در بندهای مختلف حقوق بشر ضایع شده است و باید مراقب باشیم که با بی‌توجهی خود سبب تضعیف حق نشویم بلکه حداقل همانند سرمربی ایرانی تیم فوتبال میانمار که به استعفا اقدام کرد، هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.
این استاد برجسته دانشگاه با تاکید بر اینکه مشکلاتی فلسطینی‌ها در غزه اکنون در مورد مسلمانان میانمار مطرح است چرا که مرزها به روی آنان بسته شده است گفت: دوران گفتار درمانی به پایان رسیده و اکنون زمان اقدام و عمل است؛ باید در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هر ارتباط دیگری در تعاملات بین‌المللی دولت میانمار را به تبعیت و پذیریش رعایت حداقل‌های حقوق مسلمانان میانمار ملزم کنیم تا دیگر شاهد این جنایات جلوی چشم بشریت نباشیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی قوای سه گانه در مورد موضوع میانمار مسؤول هستند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی نیز به خوبی به این موضوع اشاره کرده‌اند؛ انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کشورهای اسلامی را از راهبرد تهدید به راهبرد فرصت برسانند و سبب شوند که مسلمانان میانمار به انسجام بیشتری رسیده و پیام‌های خود را با نگاه مطالبه‌گرانه در عرصه حقوق بین‌الملل دنبال کنند.
اخوان فرد افزود: هند بعد از مشاهده کردن کشتارها در تعاملات اقتصادی خود با میانمار به میزانی درنگ کرده به همین علت مقداری وضعیت برای مسلمانان میانمار بهتر شده است؛ اکنون انتظار زیادی نسبت به انجام اقدامات اساسی توسط دولت و مجلس ایران اسلامی وجود دارد.
رئیس اسبق سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه دفاع از مسلمانان میانمار در راستای دفاع از خط مقاومت است، عنوان کرد: همانطور که در بحرین به مسلمانان ظلم می‌شود در میانمار نیز مسلمانان مورد ظلم قرار گرفته‌اند؛ موضوع میانمار آزمونی برای همگان است چرا که زنجیره جنایات میانمار تا زمانی که آمریکا می‌خواهد برای ایران مسئله‌سازی کند ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: هر چند ریشه داعش از عراق، سوریه و برخی از کشورها کنده می‌شود اما در آینده نه چندان دور تحرکات این گروه را در جنوب شرق آسیا شاهد خواهیم بود چرا که در مالزی و فیلیپین حرکت‌هایی شروع شده است و در این مسیر باید نسبت به حمایت از کشورهای مسلمانان اهتمام داشته باشیم.
اخوان فرد با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید در کنار یکدیگر پیگیری‌های حقوقی را برای مقابله با جنایات میانمار دنبال کنند، عنوان کرد: مسلمانان میانمار بدون هیچ پناهگاهی آواره شده و بسیاری از آنها جان خود را از دست داده‌اند باید در کمترین سرعت از این نسل‌کشی جلوگیری شود.
معاون اسبق برنامه‌ریزی بین‌الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه جنایات مستکبران در کشورهای مختلف برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است، گفت: به خوبی آگاه هستند که پرچم اسلام به ویژه مذهب تشیع برای مبارزه با ظلم و ستم برافراشته می‌شود به همین علت تلاش می‌کنند که مسلمانان هیچ قدرتی در اختیار نداشته باشند.
وی از دستاوردهای نظام اسلامی در کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه یاد کرد و ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون اسلام در بسیاری از کشورها نیز در حال ترویج است و بسیاری از مشتاقان در حال گرایش به سمت این دین مبین هستند که این نشان از شکست نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن است هر چند در جبهه مقاومت اسلامی نیز نباید از حرکت بازمانده و نسبت به تحرکات دشمن بی‌توجه باشیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcewo8n.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما