سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 54958
منبع : خبرگزاری فارس
در دوازدهمین رسمی جلسه شورای اسلامی شهر تاکید شد

احیای بافت‌های فرسوده شهری قم

قم نيوز : قم نیوز: در دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف بودجه‌های تملک ادامه خیابان سمیه و دروازه ری به تصویب رسید.
احیای بافت‌های فرسوده شهری قم

به گزارش قم نیوز دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور سقائیان‌نژاد شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر دوشنبه شب در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در این ابتدای این جلسه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم به بیان توضیحاتی در مورد بافت فرسوده شهری پرداخت و گفت: میزان بافت فرسوده در قم ۶۰۰ هکتار افزایش داشته است و در حال حاضر ۱۷۸۳ هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد که مسئولان باید اقدامات لازم را برای احیای بافت‌های فرسوده انجام دهند.
در ادامه علیرضا احمدی به بیان نکاتی در مورد ضرورت جذب سرمایه‌گذار در قم، ضرورت انسجام و همدلی در شورای اسلامی شهر و همچنین ضرورت رفع مشکلات شهروندان پرداخت و اظهار کرد: جذب سرمایه گذار در قم از ضروری‌ترین مسائل است بنا بر این از مسئولان انتظار می‌رود هرچه سریعتر، ستادی را با حضور نمایندگان شورای شهر و شهرداری تشکیل دهند تا موانع  سرمایه گذاری در قم بر طرف شود.
محمود مسگری نیز در این جلسه با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر در مناسبت‌ها نباید جایگزین مردم و شهروندان شود گفت: در مناسبت‌های مختلف باید به این نکته توجه کنیم که نباید جایگزین مردم شویم بلکه وظیفه شهرداری و شورای شهر فراهم کردن بسترهای مناسب برای حضور حداکثر مردم است.
وی با تاکید بر استفاده از جوانان و متخصصان بومی در زمینه‌های مختلف ادامه داد: در شهر قم ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد بنا بر این برای تولید محتوا و فعالیت‌های هنری در معاونت خدمات شهری شهرداری باید از هنرمندان بومی استفاده شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: با توجه به این‌که در ایام اربعین شاهد اجتماع مردم در قم خواهیم شد و شهر قم یکی از مقصدهای زائران است باید برنامه ریزی صورت گیرد تا خدمت‌ رسانی مناسبی به ویژه در زمینه اسکان داشته باشیم.
محسن محرری نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از تلاش‌هاش شهرداری در مناسبت‌های مذهبی گفت: نقش شهرداری در عزاداری و فضا سازی‌های شهری بسیار محسوس است و این نشان دهنده توجه شهرداری به مناسبت‌های مذهبی است.
در پایان نیز جلسه مجید اخوان با اشاره به لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف بودجه‌های تملک ادامه خیابان سمیه و دروازه ری، توضیحاتی را در این مورد ارائه داد و در نهایت نیز این لایحه به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.
همچنین گفتنی است تصویب و گفت‌وگو در مورد دو لایحه درخواست مساعدت در صدور مجوز واحد اقامتی در کوچه آبشار و همچنین اخذ مجوز تهاتر مبلغ صدور گواهی عدم خلاف با انتقال عرصه در مسیر پلاک ثبتی 310  و 311/1941 به هفته‌های آینده موکول شد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcaaonm.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما