سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 54960
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

شناسایی 100 بقعه متبرکه در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در استان قم بیش از 100 بقعه متبرکه شناسایی شده داریم که برخی از آن‌ها نزدیک به 40 امامزاده را در خود جای داده‌اند.
شناسایی 100 بقعه متبرکه در استان قم

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در قم، با اشاره به وجود هشت هزار بقعه متبرکه در سطح کشور، اظهار کرد: در استان قم بیش از 400 نفر از فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) به خاک سپرده شده‌اند و بیش از 100 بقعه متبرکه شناسایی شده داریم که برخی از آن‌ها نزدیک به 40 امامزاده را در خود جای داده‌اند.
وی از مشکلات دفن در بقاع امامزادگان یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه 40 درصد بقاع متبرکه امامزادگان در استان قم هیچ درآمدی ندارند و 20 درصد آن‌ها نیز در طول سال حداکثر پنج میلیون تومان درآمد دارند ولی این بقاع متبرکه به مراکز عمومی مذهبی استان قم تبدیل شده‌اند و خدمات بسیاری به مردم ارائه می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به مشکلات مالی بقاع متبرکه در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران، عنوان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به تنهایی توانایی تامین نیازهای بقاع متبرکه استان را ندارد و امیدواریم در همین راستا دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم داشته باشند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcdzn0k.yt0o96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما