سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 54977
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم خبر داد:

توافق برای احداث چهار هتل پنج ستاره در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: برای احداث چهار هتل پنج ستاره در قم توافق شده که طی روزهای آینده عملیات اجرایی احداث این هتل‌ها آغاز خواهد شد.
توافق برای احداث چهار هتل پنج ستاره در قم
توافق برای احداث چهار هتل پنج ستاره در قم
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان نژاد در دیدار با آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم، اظهار کرد: در ابتدای ورودم به این شهر رقم بدهی‌های شهرداری به حدود دو هزار میلیارد تومان رسیده بود و در صورت عدم تسویه بدهی‌ها، سالیانه حدود 450 میلیارد تومان به آن اضافه می‌شد، با حمایت بزرگان شهر قم هزار و 100 میلیارد تومان از بدهی‌ها با بانک‌ها تهاتر شد.
شهردار قم ادامه داد: 700 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری قم را از دولت از طریق اوراق اسناد خزانه دریافت کردیم و این اقدام با همکاری نمایندگان شهر قم در مجلس شورای اصلی صورت گرفت.
سقائیان نژاد افزود: با کمک حوزه علمیه و دانشگاه، برنامه قم 1400 را تدوین کردیم و امسال نخستین سال اجرای این برنامه است، برنامه قم 1400 پنج ساله است و اکنون مطالعات برای تدوین برنامه قم 1405 هم شروع شده است.
وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهر قم، اظهار کرد: 14 پروژه نیمه تمام در این شهر باقی مانده بود که 95 درصد این پروژه‌ها به پایان رسیده است، برخی از پروژه‌های باقی مانده نیاز به بازنگری داشتند، به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به پروژه شهید کاظمی اشاره کرد.
شهردار قم ادامه داد: فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی تا بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد، این بلوار ورودی و خروجی برای منطقه پردیسان است و با بهره برداری از بلوار آیت‌الله بروجردی، منطقه پردیسان از حالت بن بست خارج می‌شود.
سقائیان نژاد افزود: حدود 5.2 کیلومتر از متروی شهر قم از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری در سال 97 به بهره برداری می‌رسد، خط دوم متروی به طول 15 کیلومتر از پردیسان به میدان شهید مطهری احیا شد و عملیات اجرایی حفر تونل این خط تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.
شهردار قم ادامه داد: بودجه امسال شهرداری قم دو هزار و 200 میلیارد است که هزار و 800 میلیارد از آن بودجه عمرانی است، سال گذشته 103 درصد بودجه شهرداری قم محقق شد، البته امسال با ادامه رکود اقتصادی نگرانی‌هایی را در زمینه تحقق بودجه داریم.
سقائیان نژاد افزود: بوستان‌های فدک و غدیر را به زائرین اختصاص دادیم و تسهیلاتی را به آن‌ها در این بوستان‌ها می‌دهیم، در گذشته نصب چادرها توسط مسافرین در نقاط مختلف شهر قم مشکلاتی را به وجود آورده بود.
وی با اشاره به ایمن سازی بوستان‌های قم، اظهار کرد: امروز 90 درصد بوستان‌ها در شهر ایمن هستند و تا پایان امسال ایمن سازی تمام بوستان‌های شهر قم انجام می‌شود، همچنین تاکنون ایمن سازی 85 درصد آبنماهای شهر قم صورت گرفته است و تا پایان امسال تمام آبنماهای شهر قم ایمن خواهند شد.
شهردار قم ادامه داد: برنامه داریم که هر سال سه متر به فضای سبز شهر قم اضافه کنیم، افزایش فضای سبز موجب تلطیف محیط شهر می‌شود، ورودی شهر قم از سمت جعفریه را ساماندهی کردیم و به دنبال ساماندهی ورودی شهر از سمت اراک نیز هستیم، 500 هزار اصله نهال سالیانه در شهر قم غرص می‌شود.
سقائیان نژاد افزود: با هدف ساماندهی وانت‌بارها، آن‌ها را از مرکز شهر دور کردیم تا در پنج نقطه از شهر قم متمرکز شوند، همچنین برای فعالیت دستفروشان در اطراف مسجد مقدس جمکران، مکانی را برای آن‌ها اختصاص دادیم.
وی در پایان با اشاره ساختار اداری شهرداری قم، خاطرنشان کرد: حدود سه هزار نفر در این نهاد فعالیت می‌کنند و چارت اداری شهرداری قم به تصویب وزارت کشور رسیده، حدود 64درصد بودجه شهرداری مربوط به فروش تراکم است، برای احداث چهار هتل پنج ستاره در قم توافق کردیم که طی روزهای آینده کلنگ احداث این هتل‌ها زده می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbz9bs.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما