سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 54978
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم مطرح کرد

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک در استان قم را داشتند در هنگام حفاری دستگیر شدند.
به‌ گزارش قم نیوز بهروز ایزدی اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای سیرو در استان قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت فوق و ضمن رعایت شؤونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق 7 و 15 متر مشاهده کردند که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: این دو حفار یک زن و مرد و غیر بومی و ساکن تهران بودند. روز بعد نیز با دستور مقام قضایی، صاحبخانه که از افراد بومی بود دستگیر شد.

وی افزود: سه متهم دستگیرشده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک تحویل شدند.

ایزدی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی کشف کردند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هر گونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های 37212280 و 37213660 به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن 110 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcc4oqp.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما