سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 54982
منبع : خبرگزاری فارس
كارشناس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان قم مطرح كرد

برنامه‌ريزي براي افزايش تحرك و ورزش بانوان

قم نيوز : قم نیوز: كارشناس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان قم گفت: با توجه به اينكه بانوان مدير خانه هستند و همه افراد را مي‌توانند به تحرك بيشتر تشويق كنند بنابراين برنامه‌ريزي‌ها بايد به سمت افزایش تحرک و ورزش زنان هدايت شود.
برنامه‌ريزي براي افزايش تحرك و ورزش بانوان
برنامه‌ريزي براي افزايش تحرك و ورزش بانوان
به گزارش قم نیوز منصوره بناهان ظهر امروز در جلسه مشاوران امور بانوان ادارات استان که در تالار امام رضا فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد:‌ هفته ملی سلامت زنان در پایان مهر ماه هر سال است که از دیروز شروع شده و تا 30 مهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماری‌های غیرواگیردار ناشی از نداشتن تحرک است گفت: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و کم تحرکی در بانوان دو برابر مردان است شعار امسال «ورزش، نسخه رایگان سلامت بانوان» در نظر گرفته شده است.

کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم خاطرنشان کرد:‌ فعالیت فیزیکی مناسب ضامن سلامت زنان در همه گروه‌های سنی، نقش فعالیت فیزیکی در پیشگیری از ناباروری زنان، زنان پیشگام و الگوی مشارکت خانواده در ورزش همگانی و نقش ورزش در سلامت روانی و اجتماعی زنان از جمله عناوین این هفته است.

وی نقش تمرینات ورزشی در پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، نقش ورزش در سلامت قلب و عروق با پیشگیری از چاقی، فشار خون و دیابت و نقش فعالیت فیزیکی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها در زنان را از دیگر عناوین این هفته ذکر کرد.

بناهان عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه بانوان مدیر خانه هستند می‌توانند همه افراد را به تحرک بیشتر تشویق کنند بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت امور زنان هدایت شود.

وی با بیان اینکه میانسالان گروه سنی 30 تا 59 سال را شامل می‌شوند گفت: روش زندگی سالم از جمله خدمات برای بانوان میانسال است که در این بخش عادت غذایی مناسب تذکر داده می‌شود و عادات غذایی نادرست مانند جایگزینی روغن مایع به جای روغن نباتی و حذف نمک از سفره غذایی گوشزد می‌شود.

کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم عنوان کرد: خدماتی در زمینه سلامت باروری و غربالگری سرطان‌ها ارائه می‌شود که بهترین گزینه برای اقدام درمانی خاص ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchiwnm.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما