کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري قم:

سهم مدیریتی بانوان در قم حداقلی است

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1396 ساعت 16:15

قم نیوز: مديركل امور بانوان و خانواده استانداري قم گفت:سهم مدیریتی بانوان در استان حداقلی است بنابراین باید بانوان با سابقه و توانمند معرفی و برای پست‌های مدیریتی پیشنهاد داده شوند.


به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری ظهر امروز در جلسه مشاوران امور بانوان ادارات استان که در تالار امام رضا فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت عمل مجاهدانه اظهار کرد: هر کسی کار و تلاش می‌کند و در جامعه نقش دارد باب جهاد برای او باز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجاهد کسی است که به تلاش و کوشش می‌پردازد بر همین اساس جهاد اقتصادی نیز به تلاش و کوشش نیاز دارد که این امر تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه نداشتن سازگاری یکی از دلایل افزایش آمار طلاق است گفت:‌ در این بخش بانوان باید نهایت تلاش را داشته باشند و آگاهی‌های خود را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: سهم مدیریتی بانوان در استان حداقلی است بنابراین باید بانوان با سابقه و توانمند معرفی و برای پست‌های مدیریتی پیشنهاد داده شوند.

ظهیری عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌ها از فشار خون و دیابت ناشی می‌شود و می‌توان بیان کرد استان قم در زمینه فشار خون و اضافه وزن رکورددار است.

وی با اشاره به اهمیت سخن گفتن در محیط خانواده گفت:‌ سخن گفتن در خانواده‌ها مزیت محسوب می‌شود و افراد باید تمرین کنند که سخن خوب، بدون سوء ظن و قضاوت بیان کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت فضای مجازی ما را از فضای حقیقی دور می‌کند که در این بخش لازم است به سفره‌نشینی و سخن گفتن بازگردیم.

وی عنوان کرد: استان قم از سیستم گردشگری توریستی و تردد زائران برخوردار است. برخی از زائران تردد در بخش‌ها ندارند ولی بسیاری از زائران با فضاهای بخش‌ها آشنا هستند و از آن استفاده می‌کنند.

ظهیری ادامه داد: این امر فرصت است زیرا تردد و استفاده از بخش‌ها، فضاها و مکان‌ها افزایش پیدا می‌کند ولی از طرفی تهدید است زیرا به شدت تغییر جریان فرهنگی در بخش‌ها مشاهده می‌شود بنابراین کار فرهنگی، نظارت و بازرسی مستمر در این حوزه نیاز است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدات در بخش‌ها و روستاها از سوی بانوان است گفت:‌ توانمندی بانوان روستایی به حمایت نیاز دارد که این امر با ایجاد تعاونی‌های جدید و حمایت از تعاونی‌های قدیم، اختصاص وام‌ها و حمایت از اشتغال‌های خانگی و خوداشتغالی محقق می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: تردد مردان روستایی به استان قم و شهرهای همجوار زیاد است بنابراین قوام روستاها از نظر خانواده، تولید و نگهداری دام و کشاورزی به بانوان است و در چنین شرایطی نگاه ویژه‌ای نیاز دارد تا ماندگاری خانواده‌ها در روستاها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد:‌ اکنون خانه‌های آخر هفته‌ای و فصلی در روستاها افزایش پیدا کرده که معضلی محسوب می‌شود و در این بخش باید زمینه ماندگاری بیشتر مردان در روستا فراهم شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 54983

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54983/سهم-مدیریتی-بانوان-قم-حداقلی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir