چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 54992
منبع : خبرگزاری مهر
طی تابستان امسال؛

۳۱ هزار ساعت کلاس‌ تربیتی در مساجد قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهگی هنری مساجد استان قم گفت: در حوزه مباحث تربیتی، بیش از ۳۱ هزار ساعت کلاس با عنوان حلقه‌های معرفت در قم برگزار شده است.
۳۱ هزار ساعت کلاس‌ تربیتی در مساجد قم برگزار شد
۳۱ هزار ساعت کلاس‌ تربیتی در مساجد قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سعید روحانی در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از ماه مبارک رمضان، با توجه به این‌که در فصل تابستان، اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بیشتر از ایام تحصیلی است تصمیم گرفته شد تا برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد با جدیت بیشتری برگزار شود.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر بودجه فعالیت‌های فرهنگی کاهش چشمگیری داشته است، افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون هیچ بودجه‌ای در اختیار کانون‌های مساجد قم قرار نگرفته اما به همت همکاران، برنامه‌های فرهنگی از نظر کمی و کیفی از سال گذشته بهتر برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در ۶ محور برگزار شده است، بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اولین محوری بود که به آن توجه داشتیم و در مجموع ۲۲۰۷ برنامه با محوریت آموزش و پژوهش برگزار شد.

وی با بیان این‌که رسالت کانون‌های مساجد، گفتمان سازی انقلاب و ترویج اقتصاد مقاومتی است، گفت: در محور اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی انقلاب بیش از هزار برنامه در مساجد استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای برون‌شهری و درون شهری و گروه سرود و تئاتر از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی بود که در تابستان برگزار شد.

برگزاری بیش از ۸۵۰ برنامه در طرح نماز یاوران

وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح «نماز یاوران» بیان کرد: آشنا کردن جوانان و نوجوانان با نماز از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح نماز یاوران است و خوشبختانه توانسته‌ایم با برگزاری بیش از ۸۵۰ برنامه تا حدود زیادی به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهگی هنری مساجد استان قم به برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های سایبری، ارسال منظم اخبار از فعالیت‌های مساجد، فعال‌سازی تابلو اعلانات و برپایی نمایشگاه‌ها از جمله فعالیت‌هایی بود که در حوزه روابط عمومی برگزار شده بود.

وی افزود: در مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله ایام اعتکاف، نیمه شعبان، دهه مهدویت، دهه کرامت، دهه فجر و ... نیز بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی تا پایان سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که برخی از فعالیت‌های فرهنگی، عمومی نیست و فقط در تعدادی از مساجد اجرا می‌شود، گفت: برنامه ما این است که فعالیت‌های فرهنگی در همه مساجد اجرایی شود ولی اجرای برخی از فعالیت‌ها نیاز به زیرساخت‌های مناسبی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح «خانه‌های نور» در استان قم، گفت: برخی از کانون‌ها به عنوان خانه‌های نور معرفی شده‌اند که باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا فضای قرانی ایجاد شود و برای این طرح نیز از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷ میلیون تومان هزینه شده است.

اختصاص بودجه با عنوان یارانه روستائیان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهگی هنری مساجد استان قم با اشاره به تخصیص بودجه‌ای با عنوان یارانه روستائیان گفت: برای کانون‌ها و مساجدی که در شهر قم حضور ندارند یارانه‌ای تخصیص دادیم تا روستائیان در رفت و آمدهای خود مشکلی نداشته باشند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی ادامه داد: مسائل پژوهشی، از دیگر مواردی است که به آن توجه ویژه داریم و به همین منظور جشنواره‌های پژوهشی را با هدف آشنایی جوانان با چگونگی تحقیق و پژوهش برگزار کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح «ربیع القرآن» در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان، طرح ربیع‌القرآن را با مشارکت شبکه سراسری قرآن در بیش از ۱۵۰ مسجد اجرا کردیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهگی هنری مساجد استان قم به راه‌اندازی کرسی‌های تفسیری اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی کرسی‌های تفسیری حضور حداکثری مردم در جلسات تفسیر افراد معروف و مشهور که در زمینه‌های قرآنی فعالیت دارند، است و در حال حاضر نیز این طرح در برخی از مساجد استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مباحث تربیتی، بیش از ۳۱ هزار ساعت کلاس با عنوان حلقه‌های معرفت برگزاری کردیم و به منظور افزایش کیفیت حلقه‌های معرفت، ۷ گروه‌های تبلیغی راه‌اندازی کرده و طلاب را به مساجد اعزام نمودیم.

برگزاری سلسله جلسات خانه‌های بهشتی

حجت الاسلام روحانی همچنین از برگزاری سلسله جلسات خانه‌های بهشتی در کانون‌ها خبر داد و تصریح کرد: این دوره آموزشی ویژه والدین و مادران عضو کانون‌ها در مناطق مختلف برگزار می‌شود و نرم افزارها و کتاب‌هایی نیز در بین این خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر توجه به مقوله افزایش جمعیت و سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: مقوله افزایش جمعیت از معضلاتی است که در حال حاضر کشور را تهدید می‌کند و باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد تا شاهد مشکلات بیشتری در این زمینه نباشیم البته در ۱۳۰ مسجد استان قم کلاس‌هایی در این زمینه برگزار شده است که امیدواریم مفید بوده باشد.

موزش مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۱۹۶ مسجد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهگی هنری مساجد استان قم اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود و در این زمینه نیز در قریب به ۲۰۰ مسجد، برنامه‌های فرهنگی متعددی را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در مسئله آموزش مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۱۹۶ مسجد برنامه داشتیم و در فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز جشنواره آواها و نغمه‌ها برگزار کردیم و در حال حاضر در حال تلاش هستیم برای هنرهای نمایشی نیز جشنواره برگزار کنیم.

حجت الاسلام روحانی در پایان تصریح کرد: امروز بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد قم به عنوان الگویی برای نهادهای دیگر استان و حتی کانون‌های سراسر کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcir3aw.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما