چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 55007
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم:

سازمان‌ها به نقش خود در تامین سلامت جامعه عمل کنند

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید نقش خود در تامین سلامت جامعه را بشناسند و باید بدانند که هیچ سازمانی در این عرصه بدون نقش و بدون تاثیر نیست.
سازمان‌ها به نقش خود در تامین سلامت جامعه عمل کنند

به گزارش قم نیوز رضا سیار سه شنبه شب در همایش روز غذا و تجلیل از واحدها و صنایع تولیدکننده برتر، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان دکتر ایرانی‌خواه طرحی را ارائه کرد و به تصویب شورای برنامه ریزی رسید و آن انعقاد یک تفاهم نامه با تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقا سلامت جامعه است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ادارات در ارتقاء سلامت جامعه سهیم هستند، عنوان کرد: همان‌طور که امنیت جامعه به عهده نیروی انتظامی و امنیت مرزها به عهده ارتش است، امنیت سلامت جامعه نیز به عهده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.
فرماندار قم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کمترین سهم را در سلامت جامعه دارد، مطرح کرد: تمام افراد یک جامعه در سلامت آن جامعه تاثیر دارند، همان‌طور که در تولید غذای سالم ابتدا کشاورزان برای تهیه آن، واحدهای فرآوری برای تغییر کیفیت و بسته بندی محصولات و فروشندگان برای ارائه محصول به مصرف کنندگان تاثیرگذار هستند.
وی افزود: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید نقش خود در تامین سلامت جامعه را بشناسند و باید بدانند که هیچ سازمانی در این عرصه بدون نقش و بدون تاثیر نیست.
سیار با بیان اینکه غذای سالم انسان سالم می‌سازد، خاطرنشان کرد: زمانی که این تفاهم نامه برای بخش کشاورزی اجرا شود غذا از ابتدای تولید سالم است و همچنین اگر این تفاهم نامه را با صنایع امضا کنیم غذای سالم آماده عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از محل‌های توزیع مواد غذایی شاهد مخدوش کردن تاریخ مصرف محصول هستیم، تصریح کرد: علاوه بر اصناف و کسبه که نقش مهم و اساسی در تامین سلامت جامعه دارند، پوشاکی که آحاد مردم جامعه از آن استفاده می‌کنند نیز تاثیر بسیاری در سلامت جامعه دارد.
فرماندار قم در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای اجرای رسالت خود که انتقال تفاهم نامه به صورت کتبی و شفاهی به تمامی ارگان‌ها و نهادهای جامعه است اهتمام لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcguz9n.ak9nz4prra.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما