چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 55013
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌ها‌ی علمیه خواهران کشور:

حوزه‌های علمیه پرچمدار مبارزه با استکبار و ظلم هستند / ترامپ مظهر زشتی‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: حوزه‌های علمیه پرچمدار مبارزه با استکبار و ظلم در طول تاریخ هستند و در شرایط کنونی وظیفه حوزه‌های علمیه مجهز بودن به علوم روز و استفاده از این علوم در راستای اهداف نظام است و اگر حوزه‌های علمیه استقامت و علم کافی را نداشته باشند نمی‌توانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
حوزه‌های علمیه پرچمدار مبارزه با استکبار و ظلم هستند / ترامپ مظهر زشتی‌هاست

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه ‌علمیه خواهران استان قم که پیش از ظهر سه شنبه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با بیان اینکه فعالیت‌ در حوزه‌های علمیه یک افتخار بزرگ و توفیق است بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران هم هدف و هم مسیر با نظام مقدس جمهوری اسلامی و انبیا الهی هستند.
وی با تاکید بر اینکه نظام  جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه یک هدف واحد را دنبال می‌کنند افزود: هدف حوزه‌‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتلای کلمه‌الله است.
مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امروزه به برکات همت بلند مرحوم آیت‌الله شرعی و تلاش‌های بانوان طلبه، حوزه‌های علمیه خواهران به ظرفیت عظیم تبدیل شده است و به فرموده مقام معظم رهبری یک پدیده عظیم و مبارک است.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده است ابراز کرد: در حال حاضر مجموع طلاب دانش‌آموخته و شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران با حوزه‌های علمیه برادران برابر است و همچنین تعداد مدارس علمیه خواهران کمتر از مدارس علمیه برادران نیست و همه این‌ها نشان دهنده پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر است؛ البته نقص ها و مشکلاتی وجود دارد ولی پیشرفت‌ها بسیار قابل توجه است.
عضو جامعه مدرسین جوزه علمیه قم با بیان اینکه به دشمنان از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کنند اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنان همواره قصد ضربه زدن به کشور را داشته‌اند و در همه عرصه‌های سیاسی، سخت‌افزاری، فرهنگی و ... اقدامات زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند.
وی با اشاره به سخنان بی پایه و اساس رئیس جمهور آمریکا گفت: دشمنی استکبار جهانی با ایران بر هیچکس پوشیده نیست و سخنان رئیس جمهوری آمریکا نیز نشان‌دهنده این دشمنی‌ها است البته دشمنان به ویژه آمریکا باید بدانند که هرگونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران بی پاسخ نخواهد ماند.
جمشیدی با بیان اینکه ترامپ، مظهر تمام صفات زشت و نازیباست گفت: نخستین بار نیست که با یاوه‌گویی‌های دشمنان و سردمداران کفر مواجه می‌شویم و باید یه این نکته توجه داشته باشیم که اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دلیل این دشمنی هاست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایرانی مولود حوزه‌های علمیه است گفت: حوزه‌های علمیه پرچمدار مبارزه با استکبار و ظلم در طول تاریخ هستند و در شرایط کنونی وظیفه حوزه‌های علمیه مجهز بودن به علوم روز و استفاده از این علوم در راستای اهداف نظام است و اگر حوزه‌های علمیه استقامت و علم کافی را نداشته باشند نمی‌توانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد:  خوشبختانه در حال حاضر مدارس علمیه خواهران به بلوغی رسیده‌اند که به صورت مستقل، در زمینه‌های مختلفی از جمله بصیرت‌افزایی سیاسی، پاسخ‌ به شبهات، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و ... به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.
وی افزود: در هفته عفاف و حجاب بیش از 300 نشست علمی و فرهنگی در مدارس علمیه خواهران برگزار شد و بیش از ۱۰ هزار مبلغ نیز در این هفته به فعالیت‌های فرهنگی مشغول بودند و این درحالی است که هفته عفاف و حجاب در مرداد و در تعطیلات تابستانی مدارس علمیه بود و انجام این حجم از فعالیت‌های فرهنگی بسیار ارزشمند است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که استان قم از اخرین استانی‌هایی بود که حوزه علمیه خواهران در آن فعال شد اظهار کرد: باتوجه به وجود جامعه‌الزهرا(س) در قم که خواهران طلبه در آن مشغول تحصیل بودند، اولویت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در تاسیس مدارس، استان‌ها و شهرستان‌هایی بود که مدارس علمیه خواهران در آن‌ها وجود نداشت.
وی با بیان اینکه باید در هر منطقه از قم یک مدرسه علمیه خواهران داشته باشیم اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که استان قم دارد باید توجه ویژه‌ای به آن شود و امیدواریم که هر مدرسه علمیه در هر منطقه تبدیل به یک قطب علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی شود.
جمشیدی افزود: فضای مجازی نیز ظرفیت عظیمی است و استفاده از این فضا در گسترش و توسعه پیام دین می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
وی در پایان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین قندی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین صالح را به عنوان مدیر جدید حوزه‌ علمیه خواهران استان قم منصوب کرد.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcdsz0k.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما