چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 55015
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله مكارم‌شيرازي: آمريكا به هيچ وجه قابل اعتماد نيست

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: روز به روز مشخص مي‌شود كه آمريكا و دشمنان وجود ما را نمي‌پسندند بنابراين به هيچ وجه قابل اعتماد نيستند.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي: آمريكا به هيچ وجه قابل اعتماد نيست

به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اظهار کرد: به زودی در آینده فتنه‌هایی پیدا می‌شود که صبح، فرد مؤمن و عصر کافر و خارج از دین است.
وی خاطرنشان کرد: فتنه‌ها تمام وسوسه‌های شیطانی درباره مال، مقام و هوس‌ها و تهدیدها را شامل می‌شود، برخی اوقات این فتنه‌ها خفیف و برخی اوقات شدید است، به گونه‌ای که انسان را متحول می‌کند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی این چنینی وجود داشته است گفت:‌ در زمان ما نیز این فتنه‌ها وجود دارد و نمونه‌های آن در قالب جاذبه‌های مقام، ثروت و شهوت انسان را متحول می‌کند و فرد ایمان خود را از دست می‌دهد بنابراین باید خود را به خدا بسپاریم.
وی عنوان کرد: انسان عالم به علم زنده است بنابراین کسی که با علم زنده باشد از این فتنه‌ها می‌تواند در امان باشد البته انسان باید خود را به خدا بسپارد لطف الهی شامل کسانی می‌شود که شایسته و لایق هستند و اگر خداوند کمک نکند لغزش‌ها می‌تواند بر انسان اثر گذارد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: برخی شخصیت‌ها زمانی که به ملاقات بنده آمده بودند بیان می‌کردند ممکن است دشمنان مشکلاتی ایجاد کنند ولی بیش از همه مردم با انسجام می‌توانند رو به روی آنها بایستند.
وی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید ایران به روح برجام عمل نکرده ولی همه دنیا می‌گویند عمل کرده است گفت: برخی افراد بیان می‌کردند ممکن است زمانی برسد که ما بتوانیم با آنها کنار بیاییم و روابط به دوستی تبدیل شود ولی روز به روز مشخص می‌شود که اینها وجود ما را نمی‌پسندند بنابراین به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنها از همه پیمان‌ها یک طرفه خارج می‌شوند پیمانی درباره محیط زیست است که کاری انجام نشود که محیط زیست خراب و لایه ازون مخدوش و سبب بیماری‌ها شود آنها گفتند می‌خواهیم یک طرفه خارج شویم.
وی عنوان کرد:‌ اخیرا گفتند از بخشی از سازمان ملل به نام یونسکو که جنبه فرهنگی سازمان ملل دارد ما یک طرفه خارج می‌شویم زیرا به رژیم صهیونیستی ایراد کرده که فلان کار را خلاف کردید نباید بگویند خلاف کردید باید در پاسخ آنها گفت شما خودتان سازمان ملل را ایجاد کردید.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه آنها درباره برجام نیز یک طرفه خارج می‌شوند گفت: به کره شمالی می‌گویند عهد و پیمان ببندیم باید به آنها گفت شما با این بی‌اعتباری و رسوایی می‌خواهید عهد و پیمان ببندید؟ شما قابل اعتماد نیستند. جمعیتی که همه چهارچوب‌ها را می‌شکند و یک طرفه خارج می‌شود قابل اعتماد نیست.
وی به سفارش امیر مؤمنان(ع) به مالک اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند «مالک بر سر عهدت بمان. عهدشکنی در زمان جاهلیت امری زشتی بود حتی اگر دشمن تو باشند» ولی جاهلیت دوران ما از زمان جاهلیت عرب بدتر شده و راحت از عهدنامه‌های جهانی نیز خارج می‌شوند.
این مرجع تقلید یادآور شد:‌ منافع نامشروع آنها در هر مکانی نباشد عهد را می‌شکنند بنابراین در این دوران انسجام ملت بیش از همه می‌تواند توی دهن دشمنان بزند و آنها را مأیوس کند و پیروزی‌های پی در پی را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه مسائل اخلاقی در حوزه حساسیت خاصی دارد و لازم است گفت: این مباحث مخصوص فضلا، طلاب و خانواده‌های آنها است و بنده پس از احساس ضرورت قبول کردم که به تدریس بپردازم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcftxdt.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما