چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 55038
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله جوادي آملي:

عالم تجلي قدرت الهي است

قم نيوز : قم نیوز: مفسر قرآن كريم گفت: عالم تجلي قدرت الهي است و انسان بيماري، صحت و حالات خشم و غضب را مي‌تواند شرح دهد و بيان كند بنابراين آنچه در درون خود از ذات الهي پيدا مي‌كند مي‌تواند شرح دهد.
عالم تجلي قدرت الهي است
عالم تجلي قدرت الهي است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: رحمت خدا پیش از غضب او قرار دارد نه اینکه رحمت خداوند بیش از غضب الهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند الرحمن کسی است که از عرش تا فرش را تنظیم می‌کند و مهندس عالم جز رحمت موجودی در عالم خلق نکرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ گونه انتقام و نقصی در عالم نیست گفت: خداوند می‌خواهد انسان را بیدار کند و حق او را دریافت کند باید در نظر داشت خداوند عدل محض است.

وی عنوان کرد:‌ قرآن به عنوان کتاب وزین است و سخن بی‌محتوا در قرآن وجود ندارد. خداوند قدرت تفسیر و تبیین را به انسان داده بنابراین باید آیات قرآن را درک کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه عالم تجلی الهی است گفت: انسان بیماری، صحت، حالات خشم و غضب را می‌تواند شرح دهد و بیان کند بنابراین آنچه در درون خود از ذات الهی پیدا می‌کند می‌تواند شرح دهد.

وی یادآور شد: انسان همانگونه که دیده‌ها، شنیده‌ها و یافته‌های خود را از طبیعت و دیگران بازگو می‌کند آنچه از انبیا، اولیا و رهبران الهی شنیده آن مفهوم‌ها را می‌تواند مشهود و مشاهده کند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در درون انسان مشهودات فراوانی وجود دارد که قدرت تبیین آنها را دارد بنابراین در درون باید آنچه از اهل بیت(ع) شنیده بیان کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaawnm.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما